bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Робота з молоддю в навчальних гуртках: приклад Швеції
08.08.2013

ГУРТ вже розповідав про шведський досвід навчальних гуртків як спосіб самоорганізації населення. Унікальність навчальних гуртків, організованих за шведською системою полягає у тому, що вони дозволяють об’єднувати людей за інтересами та навчати їх новим навичкам. У цьому матеріалі пропонуємо ознайомитися із конкретними прикладами діяльності таких гуртків у Швеції.



Групи для дівчат-підлітків


Нілла Брострьом, яка проживає в Остерзунді (північна частина Швеції) вважає, що дівчата-підлітки знаходяться у складному віковому періоді. «До вас ставлять велику кількість вимог щодо того, як поводитись. Я відчуваю, що хочу зробити щось таке, що зможе допомогти іншим дівчатам-підліткам знайти шляхи для підвищення власної самоповаги».

Восени 2012 року 20 дівчат, які були ученицями старших класів середніх шкіл, проводили зустрічі щопонеділка, під час яких переглядали фільми, пили чай та багато розмовляли. Вони запрошували гостей, які розповідали їм про вплив алкоголю та наркотиків, а також про тату і моду. Одного вечора до них завітав представник місцевого жіночого притулку (неурядова організація, що допомагає скривдженим жінкам, які часто потерпають від насильства у сім’ї).

«Ми обговорювали важливі та серйозні питання, хоча це відбувалося в легкій і невимушеній атмосфері», - каже Нілла.

Місцева філія SV (шведська організація, що займається розвитком навчальних гуртків) підтримала проект разом із «Save the Children». У 2013 році зустрічі продовжаться і включатимуть показ мод, а також шоу з відомим виконавцем, який стане таємним гостем.

Надання правового статусу молоді

У Троллгеттені (південно-західна частина Швеції) організовують навчальні гуртки для людей, які мають труднощі в інтелектуальному розвитку. Унікальний проект дозволяє кожному стати повноцінним членом суспільства. Близько 30 молодих людей беруть участь у проекті, зосереджуючи зусилля на розвитку самодостатності учасників, покращенні взаємовідносин та здатності приймати рішення самостійно.

Поштовхом до ініціювання такого проекту стало усвідомлення того, що ці молоді люди належать до такої групи суспільства, яка піддається, порівняно з іншими, більшим ризикам сексуального приниження, тілесних ушкоджень, побиття та образ.

Проект організовано спільно із муніципальними соціальними службами. Він триває з весни 2011 року. Нещодавно його відзначили призом у сфері соціального забезпечення у Троллгеттені «Найкращий проект року». Лена Барк, яка є однією з організаторок, вважає, що було досягнуто значного прогресу. «Кожен із нещодавніх учасників розуміє, що не повинен приймати все. Усі вони мають право сказати НІ!».

Нові гуртки для підлітків з низькими розумовими здібностями

У Західному Ґотланді, окрузі на південному заході Швеції, впроваджується проект зі створення нових гуртків для підлітків з розумовими обмеженнями під егідою молодіжної організації «Ми - молодь» («We Are Youngsters»). Метою проекту є організація нових місць, де підлітки зможуть зустрічатися та організовувати власні гуртки.

Наразі вже існує гурток такого типу під назвою «Leisure Time Resort of Happiness», що був започаткований кількома активними батьками, чиї підлітки також належать до організації.

Ідея проекту - заохочувати підлітків бути відповідальними за функціонування організації та звертатися за допомогою до батьків тільки в разі крайньої необхідності.

Учасники нових гуртків будуть залучатися до літніх таборів та інших заходів в рамках «Ми - молодь». У майбутньому команда проекту сподівається, що кожен підліток зможе приєднатися до «Ми - молодь», незважаючи на інтелектуальні обмеження.

Проект повинен проходити у 7 місцях країни та фінансуватися за рахунок спеціальних видатків уряду спільно з кількома неурядовими організаціями, що працюють у сфері культури та з людьми з обмеженими можливостями.

Незабаром чекайте на розповідь про український досвід організації гуртків за шведською моделлю в рамках проекту «Громадянська просвіта для успішної громади», який протягом 2012 – 2014 років впроваджується Ресурсним Центром ГУРТ за фінансової підтримки Forum Syd (Швеція) у співпраці з Studieförbundet Vuxenskolan (SV, Швеція).

Переклад: Павло Мальон
Інформацію люб'язно надано партнерами проекту Studieförbundet Vuxenskolan  
Фото

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.