•  

Чого чекати від законопроекту про внесення змін до Податкового кодексу

30 грудня 2016 року підписано законопроект №5368 щодо покращення інвестиційного клімату в Україні, прийнятий у ніч на 21 грудня 2016 року Верховною Радою України у другому читанні. Від нині це Закон України від 21 грудня 2016 року №1797, покликаний удосконалити процес адміністрування податків і зборів.

Серед іншого, проект Закону передбачає і низку сприятливих для ОГС та благодійництва змін:

1) Продовжується до 1 липня 2017 року граничний строк для приведення установчих документів НУО у відповідність до вимог Податкового кодексу та подання заяви №1-РН зі змінами.

2) Надається можливість для новостворених НУО визнаватися неприбутковими з метою оподаткування від дня їх держреєстрації (якщо впродовж 10 днів НУО подає заяву 1-РН, у результаті чого її вносять до Реєстру). Тобто доходи, нараховані новоствореній організації у період до прийняття Рішення ДФС з ознакою неприбутковості, також не оподатковуватимуться і не потрібно буде подавати декларацію з податку на прибуток за час до внесення до Реєстру НУО.

3) Уточнюються вимоги щодо установчих документів для:

  • організацій з розгалуженою структурою у вигляді окремих юридичних осіб (для профспілок, політичних партій, місцевих осередків ГО зі статусом ЮО: обов'язковим вимогам ПКУ мають відповідати установчі документи організацій вищого рівня, на підставі яких діють «підлеглі» організації)
  • бюджетних установ (не мають містити вимоги щодо заборони розподілу доходів (прибутків) та передачі активів у разі припинення).

Ці уточнення не потребують внесення нових змін до установчих документів НУО.

4) Чітко встановлюється річний період звітування для всіх НУО. Разом із річним звітом до податкової слід також подавати фінансову звітність (як додаток до Звіту НУО). Профспілки як виняток можуть подавати звітність лише у разі порушення вимог ПКУ (відповідає міжнародній практиці).

5) Уточнюється порядок звітування та сплати податку у разі вчинення порушення НУО вимог ПКУ (період звітування для організації, яка перебувала у Реєстрі не з початку року; розрахунок податкового зобов’язання; дати виключення з Реєстру; форми звітності тощо).

6) Для бізнес-партнерів та благодійників НУО – вилучається заборона платникам податку на прибуток, які купують у НУО товари, необоротні активи, роботи, послуги, фактично враховувати в обліку повну суму відповідних витрат (стосується випадку, якщо їхня загальна річна вартість перевищує 25 мінімальних з/п на 1 січня – близько80 тис. грн у 2017 році). Врегульовується, що якщо ціна придбання перевищує «середньо ринкову», то може застосовуватися обмеження (залежно від того, наскільки завищена ціна придбання), але не більше 30%. Якщо загальна річна сума придбання не перевищує величини 25 МЗП, то обмеження немає.

7) Для бізнес-партнерів та благодійників НУО – «статус» неприбутковості підтверджуватиметься наявністю НУО в Реєстрі (він тепер доступний он-лайн), а не «відповідністю» НУО вимогам п. 133.4 ПКУ (при наданні благодійної допомоги НУО або придбанні в НУО товарів, послуг партнери орієнтуватимуться на електронний Реєстр НУО, без запиту додаткових документів).

8) З податку на доходи фізичних осіб у частині оподаткування благодійної та іншої допомоги для ФО також передбачаються окремі сприятливі зміни (стосовно допомоги на лікування та навчання):

  • Цільова благодійна допомога на лікування може використовуватися впродовж 24 місяців від отримання (а не 12 місяців).
  • Допомога на лікування та медичне обслуговування без оподаткування може надаватися БО або роботодавцем не тільки самій ФО (працівнику), але й члену родини ФО, за умови документального підтвердження витрат.
  • Передбачено, що благодійна допомога у вигляді медичного обслуговування (обстеження, діагностики) учасникам Євромайдану, подій 2 травня 2014 року в Одесі та членам сімей (учасників, які загинули або визнані безвісно відсутніми), ФО з території АТО та АР Крим також не оподатковуватиметься у будь-якій сумі.
  • Майже у 5 разів (з урахуванням підвищення МЗП) збільшено неоподатковувану суму, сплачену за навчання (на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів на здобуття освіти, підготовку чи перепідготовку). Причому така допомога може надаватися не тільки роботодавцем, а й будь-якою ЮО або ФО.
  • Також зняті обмеження для зменшення річного ПДФО з урахуванням власних витрат на навчання (граничного розміру витрат, а також витрат за члена сім’ї, що працює).

З цього проекту Закону до законопроекту №5050 (який вже є Законом від 6 жовтня 2016 року №1667, набув чинності 20.11.2016 року) було перенесено положення, яке уточнює, що витрачання коштів на статутні цілі, у т.ч. здійснене через засновників, учасників, членів, працівників, членів органів правління та пов’язаних осіб, НЕ є розподілом доходів (прибутків) серед таких осіб. Це важливе уточнення, яке допоможе уникати неоднозначності трактування положень ПКУ.

Інформація про законопроект за посиланням.

Адвокаційну кампанію з внесення сприятливих змін до Податкового кодексу для ОГС та благодійництва та розробку відповідних положень законопроекту здійснював Проект USAID «Громадяни в дії» УНЦПД, за активної участі Українського форуму благодійників, Українського союзу промисловців і підприємців, Федерації профспілок України, Інституту релігійних свобод тощо.

Матеріал підготовлений Олесею Долудою, адвокасі-менеджером з питань оподаткування неприбутковх організацій Проекту USAID «Громадяни в дії»Українського незалежного центру політичних досліджень, у рамках спецпроекту «Встигни у новий Реєстр НПО», ініційованого Ресурсним центром ГУРТ.

Контакти

  • УНЦПД
  • Гаряча лінія з реєстрації організацій громадянського суспільства
  • hotline@ucipr.org.ua
  • +38044 227 54 20; 063 234 74 40
  • http://www.ucipr.org.ua/
  • https://www.facebook.com/citizensinactionUA/
Чи вважаєте цей матеріал корисним? + Так 10  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi

Мої активи

Нові можливості з ГУРТом!



 

Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.