•  

+ Пiдписатися

Що потрібно знати для успішного фандрейзингу   

Сьогодні вже, певно, не знайдеш громадської організації, яка не чула слова "фандрейзинг". Практично всі громадські організації, які знають цей термін, вважають, що активно займаються фандрейзинговою діяльністю, не розібравшись до кінця що цей термін означає. Більшість людей ототожнюють з цим поняттям залучення коштів, залучення ресурсів, написання грантів, але мало хто задумується над тим, що фандрейзинг - це в першу чергу процес. Процес залучення ресурсів (людських, матеріальних, інформаційних тощо), які організація не може забезпечити самостійно, та які є необхідними для реалізації певного проекту, або своєї діяльності в цілому. Саме тому фандрейзинг, як процес, потребує планування, аналізу, звітування і буде ефективним лише тоді, якщо ним займатися постійно, систематично, а не лише за місяць до початку проекту.

В основі успішної фандрейзингової кампанії лежать 3 основних фактори, про які ми поговоримо в цій статті.

На першому місці стоїть креативність, чим цікавіші заходи для залучення ресурсів Ви придумаєте, тим цікавішими Ви будете для потенційних благодійників. У сучасному світі, де, здавалось, вже неможливо придумати щось нове, нестандартне мислення неабияк цінується. Проаналізуйте сильні сторони Вашої організації та подумайте, як вигідно їх можна використати на користь залучення ресурсів. До прикладу, сильною стороною громадської організації ЦеГрін є успішна фейсбук сторінка, на якій 2,5 тисячі підписників. Тому ми вирішили задіяти цих людей, запустивши флешмоб #цегрінbookchallenge, де кожен може долучитись до підтримки ЦеГріну подарувавши організації книгу. Надалі, усі зібрані книги будуть виставлені на аукціон, де її зможуть придбати усі бажаючі, а отримані кошти будуть направлені на підтримку діяльності та проектів ЦеГріну. Завдяки цій акції ми бачимо рівень довіри до нашої організації, масштаби підтримки, а кількість людей, які дізнаються про діяльність ЦеГріну невпинно збільшується. Саме тому Ваш креатив при плануванні фандрейзингових акцій буде відігравати визначну роль.

Другий фактор - це ефективна комунікація. Пізно розповідати, які чудові справи робить організація, коли Вам потрібні гроші. Формуйте позитивний імідж та слідкуйте за наповненням Ваших інформаційних ресурсів. В еру глобальних технологій і миттєвого поширення інформації, якщо про подію не розповіли, значить вона не відбулася. Повідомлення потрібно висвітлювати вчасно. Якщо від заходу пройде тиждень, це вже нікому не буде цікавим. В першу чергу, потенційний благодійник, чи донор схоче подивитись, чим займається організація, в яку він збирається вкласти кошти або ресурси, чи відповідає ця діяльність його цінностям, яке соціальне благо несе та місію має організація, чи це саме те, що він хотів би підтримати. Тому, якщо ж Ви таки вирішили зайнятись фандрейзинговою діяльністю, проаналізуйте, як ведеться Ваша фейсбук сторінка, чи відображає вона те, що Ви дійсно робите, чи можна побачити по ній, яку місію має організація. Проаналізуйте Ваш сайт, коли востаннє публікувались новини, чи він дійсно інформативний та достатньо наповнений, чи є в публічному доступі звіти організації. Спочатку Ви вибудовуєте власний імідж, а далі імідж працюватиме на Вас.

І останнє, але не менш важливе - це довіра. Робіть все так, щоб Вам самим не було соромно за Ваші вчинки. Чим ширше коло людей, які довіряють діяльності Вашої організації, тим кращий у неї імідж та легше залучити ресурси на діяльність або проект. Працюйте прозоро, адже саме прозорість формує довіру до організації з боку громадян. Але найважче не здобути довіру в суспільстві, а втримати її. Скільки добрих речей Ви б не зробили, варто хоча б раз схибити, всі пам'ятатимуть Вашу помилку. Це правило працює і в громадському секторі. Тому будуйте довірливі стосунки, ведіть свою діяльність прозоро і це спонукатиме благодійників підтримувати Вашу діяльність.

Якщо Ви будете враховувати ці фактори при роботі, то в організації все вдасться!

У наступних статтях  я розповім про те, з чого розпочати фандрейзингову діяльність, які інструменти підходять для певних груп благодійників, основні принципи та помилки фандрейзингу та ще багато чого цікавого!

Приєднуйтесь на фейсбуці: https://www.facebook.com/juliya.rudiuk

Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 5  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi

Мої активи

Нові можливості з ГУРТом!


 

Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.