bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Як захищати інтереси через управління конфліктами, дізнавалися активісти громад Херсонщини
19.09.2017

Виклики, які постали перед громадами в процесі децентралізації  вимагають вироблення нових підходів в управлінні, кращої взаємодії в громаді та ефективного вирішення конфліктів.

Процес стратегічного планування, де потрібно було досягти консенсусу, показав, що у громадах є різні групи з різними, а іноді й протилежними, інтересами. Щоб рухатися далі і досягти інтеграції громади, важливо розв’язати непроговорені конфлікти. Тому громади Херсонщини взяли участь у тренінгу «Конфлікти та діалогові практики для попередження конфліктів в громаді», де дізналися, що конфлікти є нерозкритими можливостями та можуть сприяти розвитку громади.

Тренінг відбувся в останні дні серпня 2017 року в рамках проекту «Голос громади в місцевому самоврядуванні» для представників й представниць п’яти об’єднаних територіальних громад (Кочубеївської, Музиківської, Новоасканійської, Присиваської та Чаплинської громад), які є учасниками програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» в Херсонській області.

Учасники та учасниці тренінгу

Досвідчені тренери Максим Єлігулашвілі, експерт Фонду громади міста Херсон «Захист», та Інна Терещенко, голова Одеської групи медіації, передавали знання та власний досвід про природу конфліктів та дієві підходи у врегулюванні конфліктних ситуацій. Особливу увагу зосередили на впровадженні діалогового підходу, як одного з дієвих механізмів трансформації і превенції конфліктів в громадах.

Тренер Максим Єлігулашвілі працює з групою

Учасники й учасниці тренінгу зауважили, що досить часто стикаються з конфліктами та мають певний досвід поводження в ньому, проте хотіли дізнатися, як ефективно врегульовувати конфлікти, як зберегти себе та інших у конфліктних ситуаціях, як діяти, коли сам втягнений у конфлікт.

«Як захистити інтереси свого села у випадку, якщо є нова адміністрація в об’єднаній громаді», - зазначила Тетяна з с. Східне Музиківської ОТГ.

«Як вирішувати конфлікти в школі між вчителями та батьками», -  цікавило Наталію з Кочубєївської ОТГ.

Насправді, запитів від учасників та учасниць було дуже багато: про конфлікти міжособистісні та ті, які пов’язані з професійною діяльністю. Проте, говорити про реальні конфлікти їм було важко.

 «Варто розуміти, що конфлікт, це частина життя. Людина протягом життя напрацьовує певні практики та підходи і це допомагає реагувати на життєві виклики. Теж саме можна робити і з конфліктами. Такі напрацювання, допомагають людині бути успішною», – зазначила тренерка Інна Терещенко.

Під час тренінгу пролунала думка, що один успішно вирішений конфлікт може позитивно вплинути на всю громаду, за принципом кіл на воді після сплеску.

Тренерка Інна Терещенко

 «Важливо не боятися конфліктів, а дізнаватися, управляти конфліктом. Якщо ти вжеопинився в конфлікті, варто говорити про нього, не закриватися, хоча розумію, хочеться закритися. Важливо говорити про конфлікти не звинувачуючи (ред.) іншу сторону, говорити про те, що для вас цей конфлікт.  Коли ти відкриваєш себе, то даєш можливість іншому відкритися. На цьому будується довіра та з’являється можливість домовитися. В будь-якому конфлікті, варто прийняти той факт, що у іншої сторони є власна точка зору, яка така ж важлива для іншої сторони, як і ваша для вас. І також варто розуміти, що скоріше за все обидві сторони конфлікту переживають схожі емоції та страждають. Часто, лише розуміння цього, може сприяти скорішому вирішенню конфлікту», - поділилася власним досвідом та порадами Інна.

У формуванні культури поводження в конфліктах потрібно не лише теорія та навчання. Важливо, щоб учасники намагалися застосовувати отримані знання на практиці та поширювали успішний досвід.

Учасниці тренінгу

«Під час тренінгу я зрозуміла, що у конфліктів є вихід.Тепер я знаю, як управляти конфліктами та як діяти. Отримані знання допоможуть мені при вирішенні власних конфліктів з оточенням.Намагатимусь допомагати іншим побачити можливості виходу з конфлікту»,  - поділилась враженнями від тренінгу  Вікторія з  Чаплинської ОТГ.

«Хочу висловити подяку тренерам за професіоналізм, доброзичливість та коректність у  розгляді дуже складних тем, організаторам,  за комфортне перебування на тренінгу. Зрозуміла, що конфлікту не варто боятися, ним можна управляти. Проте, дуже багато залежить від досвіду посередника. Я сподіваюся, що зможу ефективніше допомагати у розв’язанні конфліктних ситуацій в громаді», - розказала Наталія з Музиківської ОТГ.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.