bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Освітня лабораторія для українських вчителів від Центру інноваційної освіти «Про.Світ»
28.09.2017

23 вересня у Києві відбувся семінар для ініціативних вчителів. Цей семінар — сходинка до змін в українських школах, адже зміни починаються саме з ментальних настанов активних учасників навчального процесу — вчителів. 

Цей семінар — сходинка до змін в українських школах, адже зміни починаються саме з ментальних настанов активних учасників навчального процесу — вчителів. Задля таких змін Центр інноваційної освіти “Про.Світ” створив краудфандингову платформу GoFundEd, де українські освітяни мають можливість презентувати свої інноваційні ідеї та знайти підтримку однодумців — колег, учнів, батьків, громади, доброчинців. За час існування платформи зібрано понад мільйон гривень на втілення 39 освітніх проектів сільських та міських шкіл, вчителів, учнів, громадських організацій та об’єднань навчальних закладів. Це вдалося через підвищення професійної майстерності вчителів, їхній обмін досвідом, а також завдяки підтримці небайдужих до освіти людей.

 

З більш ніж 100 охочих освітян ми обрали 49 вчителів, що приїхали з різних куточків України по натхнення та інструменти для реалізації власних ініціатив. Дехто з них вже мав певні ідеї, чого бракує у школі чи яку освітню інновацію хотілося би перевірити на ефективність. Часто для реалізації такої ідеї їм бракувало однодумців у себе в школі, не було з ким порадитися, як краще втілити ідею.

Важливість такого колеги-однодумця підкреслили спікери організованої на початку семінару дискусії. Одна з авторів проекту “ПЕРЕZАВАNТАЖЕNNЯ” на платформі GoFundEd, Олеся Чайківська розповіла, що вони з колегою, Ольгою Герасіною, починали працювати кожна над своїм задумом, але їм стало набагато легше рухатися в напрямку змін, коли вони об’єднали зусилля. Натомість авторка проекту “Creative room” Тетяна Бондаренко зазначила, що їй бракувало співавтора, хотілося би розділити обов’язки і відповідальність, але вона відчувала потужну підтримку з боку батьків.

Джерелом натхнення для вчителів стають ідеї і запал колег до змін. Після семінару більшість учасників зазначили можливість обмінятися досвідом як основну перевагу заходу.

На питання “Що вам сподобалось на тренінгу” вони відповідали “робота в групах”, “можливість зустріти старих друзів та розширити коло професійних контактів”, “обмін інформацією, досвідом і просто живе спілкування з колегами”.

І справді, сьогодні у школах бракує усталеного часу та простору для обміну думками та ідеями між членами вчительської команди. А як у таких умовах можуть ширитися успішні практики та ефективні підходи до навчання? 

Отож, важливим компонентом планування заходів для освітян має бути врахування їхньої потреби на спілкування. І якщо сам формат заходу не передбачає взаємодії між учасниками, то варто зробити довші перерви або запропонувати after-party.

Надихають також сам простір та атмосфера. У “Американському домі”, де відбувався семінар, зараз також триває фотовиставка “Великі справи малих підприємців”. А вчителям насправді дуже корисно вийти з їхнього тісного педагогічного кола і поглянути на світ ширше. На світлинах виставки учасники могли побачити людей, які подолали життєві труднощі для того, що займатись тим, що їм подобається та допомагати в цьому іншим. Чим не свіжий погляд на шкільні виклики і чим не натхення на їхнє подолання?

Щодо атмосфери, то учасники семінару відзначили, що вона була “невимушеною”, відбувалось “відверте спілкування на не завжди зручні теми”.

Гадаємо, атмосфера створюється як організаторами, так і самими учасниками, тому дуже важливо знайти саме свою аудиторію під час анонсування події та відбору серед охочих. 

Для своїх колег - освітніх громадських організацій, які прагнуть відповідати на запити вчителів та організовувати для них події та можливості професійного розвитку - ми зібрали побажання учасників стосовно тематики, яка їх може зацікавити. Освітяни зацікавлені у наступних напрямках:

- неформальне навчання;

- громадянська освіта;

- менеджмент в освіті;

- мотивація учнів;

- критичне мислення;

- психологічні тренінги;

- толерантність;

- навчання впродовж життя.

У світлі нового закону Про освіту тішить, що вчителі вже починають формулювати свої освітні потреби, виокремлювати білі плями у своїх професійних навичках, адже тепер їм обіцяють можливість підвищувати свою кваліфікацію в організаціях за власним вибором, і від того, наскільки чіткі і сформовані будуть запити педагогів, залежить зміст та якість освітніх послуг, які вони отримуватимуть.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.