П’ять українських підприємств, що мають соціальне значення

Соціальне підприємництво як особливий вид підприємницької діяльності з соціальною спрямованістю досить поширене в усьому світі. В межах Місяця соціального підприємництва ГУРТ знайомить читачів із успішними проектами соціального підприємництва в Україні, тим самим демонструючи, як українські підприємці допомагають у вирішенні нагальних соціальних проблем нашого суспільства.

Благодійний магазин «Шафа добрих речей», м. Харків

Перший благодійний магазин під назвою «Шафа добрих справ» відкрився в Харкові 6 січня 2014 року. Головна ідея «Шафи» досить проста: будь-яка людина може принести до лав магазину речі, які їй більше не потрібні. Після цього співробітники їх сортують, за потребою ремонтують, а потім виставляють на продаж або одразу передають цільовим благодійним організаціям. Співвідношення речей на продаж і на благодійність частіше всього 20 на 80 відсотків. Купити речі у магазині в Харкові може будь-яка людина, та головне, що гроші, отримані від продажу, також перераховуються на благодійність. Згідно зі звітами організації, за 2014 рік «Шафа добрих справ» перерахувала 49 380 грн.

Туристично-спортивний клуб «Манівці», м. Львів

Компанія мандрівників, які полюбляли походи в Карпати манівцями в 90-ті, та активний турклуб, який, окрім організації туристичних походів, займається проведенням корпоративних заходів, щорічно збирає Фестиваль екстремального туризму та дозвілля й постійно реалізує різноманітні проекти, направлені на популяризацію спорту та активного стилю життя. На відміну від багатьох українських  туристичних клубів, «Манівці» вирішили відрізнятися своєю чіткою соціальною підприємницькою спрямованістю, що проявляється в перерозподілі 60% прибутку на громадську діяльність, а саме – на збір та перерахування коштів для обладнання соціального мультиспортивного залу, проведення навально-тренувальних зборів та різноманітних туристичних і культурних заходів.

Цікаво, що клуб «Манівці» виходить за межі України в питанні просування ідеї туризму. Зокрема, в 2014 році в межах Програми Транскордонного Співробітництва Польща-Білорусь-Україна, яка співфінансувалася за рахунок коштів Європейського Союзу, вдалося реалізувати мікропроект «Створення школи рекреаційного туризму». Львівські мандрівники та їхні послідовники не бажають зупинятися на досягнутому і обіцяють ще більше цікавих проектів, туристичних походів та нових спортивних подій на території України.

Завод «Екогума», м. Львів

Завод «Екогума» заснований в 2009 році. Його основним видом діяльності було вироблення безпечного покриття із відпрацьованих гумових покришок. З часом типи покриття почали доповнюватися, і на сьогодні «Екогума» забезпечує усіх бажаючих покриттям для дитячих та спортивних майданчиків, спеціалізованих тренувальних залів, вуличного ландшафту, також надає засоби безпеки дорожнього руху, паркувальне обладнання для автомобільного та водного транспорту, кулевловлювачі для тирів тощо. Переробка гуми для різних видів покриття відбувається нешкідливим для природи механічним способом.

Разом із суто комерційним зростом (відсоток імпортозаміщення «Екогумою» по Україні за останніх два роки склав 80%), компанія має чітку соціальну мету – збирання відпрацьованої автогуми по всій території країни задля контролю екологічного стану навколишнього середовища.

Соціальне підприємство «Злагода», м. Краматорськ

Проблема працевлаштування людей із інвалідністю в Україні завжди  була актуальною. І, поки держава повільно намагається знайти робочі місця для цієї категорії населення, українці допомагають собі самі. Цим займається і підприємство «Злагода» із Краматорська, яке функціонує уже майже 20 років на базі громадської організації людей із інвалідністю. Окрім пошуку місць роботи, активісти організації також фінансово підтримують своїх клієнтів.

У 2010 році зусиллями працівників «Злагоди» відкрили соціальний магазин, де можна купити необхідні товари за відносно невисоку ціну. Деяким категоріям громадян продукти розподіляються на безоплатній основі.

Громадський ресторан «Urban space 100», м. Івано-Франківськ

Громадським активістам Івано-Франківська набридло просто куштувати улюблені страви в ресторані, тому вони вирішили зробити з нього сучасне місце перетину людей, зацікавлених в креативному обміні ідей. Так в 2014 році з’явився ресторан «Urban Space 100»,  діяльність якого координують 100 громадських активістів міста, серед яких, в основному, студенти, управлінці, підприємці, журналісти, музиканти, фотографи, менеджери, IT-спеціалісти, ресторатори. Переважно це мешканці Івано-Франківська, але є й такі, які живуть в інших містах України (Львів, Київ, Одеса, Кривий Ріг) чи за кордоном (Чикаго, Хьюстон).

Соціальна мета цього підприємства, окрім налагодження спілкування між однодумцями, полягає в організації та просуванні низки культурних заходів, а також об’єднанні небайдужих людей навколо проблем міського розвитку та спрямуванні частини доходів закладу на потреби  громади міста. І хоча концепція такого ресторану не є новою у світі, в Україні цей ресторан поки єдиний. 

Контакти

Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 5  - Нi  

Коментарі

Василь Назарук   758 днів тому   #  

Цікаво, за якими критеріями було вибрано ТОП-5 соціальних підприємств? Крім того, "Шафа добрих справ" далеко не перший благодійний магазин в Україні, бо, наприклад, благодійний магазин "Ласка" у Києві був створений 2012 року. Є сумніви щодо "Екогуми". Чому цей завод вважаєте соціальним підприємством?

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi

Мої активи

Нові можливості з ГУРТом!



 

Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.