bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Як контролювати Інтернет: поради для громадських експертів.   


Кожному, хто вважає себе експертом в будь-якій сфері, необхідно бути в курсі подій та тенденцій, які відбуваються в даній конкретній галузі, постійно стежити за їхнім розвитком, чути думки інших експертів, відслідковувати реакцію на них ЗМІ та громадськості в цілому.
Звичайно, найзручнішим, найшвидшим та найдоступнішим засобом для цього є Інтернет. Але його безмежність і та швидкість, з якою з’являється, розповсюджується, трансформується та застаріває інформація, створюють іншу проблему: ми витрачаємо занадто багато часу та зусиль, намагаючись відстежити всю потенційно важливу та цікаву інформацію, і при цьому все одно відчуваємо невпевненість стосовно того, а чи не пропустили щось, чи не з’явився якийсь новий «профільний» сайт або важлива публікація на «непрофільному» ресурсі, про який ми не знаємо. Впевнений, подібна ситуація стосовно моніторингу Інтернет-простору знайома багатьом активним користувачам, а якщо є проблема і потреба у її вирішенні, креативний та інноваційний по своїй суті ІТ-ринок запропонує ефективні механізми її вирішення, а користувачі знайдуть власні шляхи розв’язання подібних задач.
Які ж інструменти варто використовувати для моніторингу Інтернет-простору стосовно окремих галузей, не витрачаючи для цього багато часу та зусиль, і водночас будучи спокійним щодо актуальності та повноти отримуваної інформації?

1. Оптимізація поштових розсилок.

Електронна пошта є одним з найстарших засобів комунікації в Інтернеті, але залишається при цьому дуже популярною і не втрачає свої позиції в конкуренції з новими інструментами. Електронні поштові скриньки є у всіх, мало того – наявність такої скриньки є обов’язковою для того, щоб почати користуватися різними сервізами.
Зараз розробники сайтів дуже часто надають можливість користувачам підписатися на e-mail – розсилку оновлень, що дає можливість слідкувати за сайтом не заходячи туди постійно. Але цей інструмент треба використовувати обережно, щоб з часом наша поштова скринька не засмітилася всілякими розсилками і важливі листи не почали тонути в їхньому потоці. Перш за все, варто оцінити, чи є даний сайт для нас настільки важливим і чи обов’язково на нього підписуватись, можливо, варто скористатися іншими інструментами для слідкування за ним (вони будуть описані нижче). Крім того, часто розробники дають вибір в якому вигляді ви будете отримувати розсилку: окремим листом кожне оновлення, чи дайджести за певний період – день, тиждень, місяць, тощо. Дайджести також можуть містити анонси публікацій, а можуть повністю весь текст. Звичайно, бажано обрати перший варіант, тоді робота з розсилками електронної пошти займатиме менше часу, ви будете продивлятись лише анонси, а для того щоб прочитати всю статтю треба буде натиснути посилання і перейти на сторінку даного сайту з публікаціями.
Крім того, існує безліч різноманітних розсилок не прив’язаних до конкретного ресурсу: розсилки організацій або певних професійних спільнот, де відбувається спілкування, обмін думками, новинами, тощо, тематичні розсилки і т.п. Організовуються вони, як правило, на базі спеціальних служб і їх теж можна налаштовувати, наприклад, отримувати раз на день або місяць дайджест розсилки, а не кожен лист окремо.
Налаштувавши таким чином розсилки вам не доведеться постійно відволікатися та читати кожен лист, і в той же час будете впевнені що не пропустили нічого важливого. Я налаштував усі розсилки щоденними дайджестами і один раз на день перечитую їх, це дуже зручно, дозволяє зекономити і впорядкувати час роботи з електронною поштою.
А від непотрібних «сміттєвих» розсилок треба відписуватись.

2. Закладки браузера та їхня синхронізація.

Щоб не тримати адреси сайтів в голові та не заглядати до записників, варто використовувати функцію закладок вашого Інтернет-браузера. Додаються туди веб-сторінки дуже швидко та зручно, список можна сортувати, створивши окремі тематичні папки, тощо Також час від часу варто передивлятися список та виключати звідти сайти, які втратили свою актуальність, або ж були додані помилково. Деяким записам у закладках варто присвоювати свої імена щоб було більш зрозуміло що це за сайт і навіщо він вам потрібен.
Назбиравши певну кількість важливих закладок виникає побоювання стосовно їхньої втрати. Для запобігання такого ризику є спеціальні онлайн-сервіси з синхронізації закладок. Найбільш популярний з них - XMarks. Нещодавно проходила інформація про його закриття, але потім проект купила потужна компанія, яка надалі його розвиватиме.
Після встановлення необхідного додатку до веб-браузера та онлайн-реєстрації, сервіс знайде всі ваші закладки та буде зберігати їх в Інтернеті (доступу до них, звичайно, крім вас ніхто не матиме). Таким чином, навіть після переустановлення браузера або всієї операційної системи ви зможете відновити весь свій список закладок. Також їх можна синхронізувати за допомогою цього сервісу на декількох, наприклад, робочому та домашньому, стаціонарному та мобільному (ноутбук, планшет, тощо) або в різних браузерах на одній машині..

Перший недолік цього інструменту полягає в тому, що ви не зможете ним скористатися на чужому комп’ютері (наприклад, в Інтернет-кафе). Вирішити дане питання можна за допомогою схожих онлайн-сервісів, наприклад, портал ukr.net надає таку можливість своїм зареєстрованим користувачам. В принципі, вихід, якщо у вас сторінка цього або іншого порталу що надає таку послугу постійно відкрита і на неї не треба спеціально переходити щоб скористатися закладками.

Другий недолік відчуєте коли в закладках назбирається достатньо багато сайтів, які хочеться читати щодня або взагалі миттєво отримувати інформацію про їх оновлення. Для того щоб впоратись з такою задачею є наступний інструмент.

3. RSS-рідери.

Майже всі сучасні Інтернет-ресурси дають можливість своїм користувачам підписатися на канал оновлень свого сайту та читати його за допомогою спеціальних програм або онлайн-сервісів.
Недоліком програмних RSS-рідерів є те, що вони встановлюються на окремий комп’ютер і ними не можна користуватися з іншої машини, а при переустановленні доводиться весь список каналів «забивати» знову. Тому ми їх розглядати не будемо і перейдемо до спеціальних онлайн-сервісів.
Найпопулярнішим, найпотужнішим та найзручнішим з них є Google Reader.
Якщо ви хочете слідкувати за всіма оновленнями на певних сайтах, вам вже не треба їх постійно усі перевіряти, достатньо додати їхні канали до списку для читання цього сервісу. Тут теж все можна сортувати за розділами, налаштовувати спосіб перегляду, тощо. Даний сервіс дозволяє також не відвідуючи сам ресурс переглядати зображення та майже всі аудіо- та відеозаписи . Інколи в RSS-канал йдуть лише анонси розміщених публікацій, і якщо цікаво, ви можете легко перейти на сам сайт щоб прочитати матеріал повністю, прокоментувати його, тощо.
З власного досвіду скажу що й тут варто час від часу «чистити» список сайтів для читання, і, це важливо, намагатися створити такий список, поверхневий перегляд якого не займав би у вас багато часу (не більше 15-20 хвилин при перегляді всіх оновлень за поточний день, а можливо й менше, якщо ви дивитесь його не щоденно).
Чудово, але і в першому випадку – з закладками, і в другому – з рідером, ми додаємо до списків лише відомі нам сайти, але ж потрібна й важлива інформація може з’являтися на інших ресурсах, як її відстежити та не пропустити поза увагою? Для цього також є інструменти, перший з яких надає той самий Google Reader.

4. Моніторинг блогосфери.

У Google Reader-а є дуже приємна та корисна функція: у вигляді окремого потоку ви можете додати результати гуглівського пошуку по блогах за конкретним запитом! («Пошук по блогах» є терміном доволі відносним: Гугл шукає матеріали за даним записом в RSS-каналах, а наявність таких каналів традиційно була однією з характеризуючи рис саме блогів. Тобто, тут Гугл шукає серед ресурсів, які «сприймає» як блоги).
Наведу приклад використання даного інструменту (або функції Google Reader-а). Я веду блог проекту «САМЕ ЧАС- реклама та PR для неурядових організацій», на ньому намагаюсь показувати відвідувачам найсвіжіші новинки соціальної реклами з усього світу. Для їхнього пошуку визначив певне коло «профільних» або «навколопрофільних» сайтів, які додав в Google Reader. Але ж потрібна мені інформація може з’явитись на інших сайтах і не потрапити до відібраних мною! Тому я додав окремий канал до списку для читання – результати пошуку Гугла по блогах по пошуковому запиту «соціальна реклама». Тепер щоб побачити нові публікації на цю тему мені не потрібно щоразу вдаватися до послуг Гуглівського пошуковика – вся вона буде з’являтися миттєво в моїй стрічці Google Reader-а! Звичайно, ви можете додати скільки завгодно потоків, основаних на різних пошукових запитах.
Але, повторю, окремим каналом можна додати лише результати пошуку по блогах, а не загального гуглівського пошуковика, а пошук по блогах може й пропустити необхідну інформацію за конкретним запитом. Але цей недолік виправляється за допомогою іншого інструменту, також від «корпорації добра».

5. Google-сповіщення.

Дуже корисний та потужній інструмент для професіоналів.
З його допомогою можна отримувати оновлення за конкретним пошуковим запитом, згадування в Інтернеті про певну особистість або організацію, тощо. Сервіс є безкоштовним, налаштовується доволі просто і зручно. Результати ви отримуєте на електронну пошту, при чому можете самостійно визначити періодичність їхнього надходження та «глибину» гуглівського пошуку.
Тут також варто бути уважним: вводити такі ключові слова та фрази, за якими ви б отримували саме необхідну інформацію, а не купу інформаційного сміття, в якому дуже важко потім буде щось корисне знайти, але дуже легко потонути.
Зараз сервіс знаходиться в стадії «бета-версії», напевне, буде розвиватися і покращуватися, в будь-якому разі професіоналам варто звернути на нього увагу!

6. Соцмережі.

Важливо завжди пам’ятати, що інформація, в тому числі і та що стосується вашої галузі й цікавить вас, створюється ЛЮДЬМИ і ДЛЯ ЛЮДЕЙ!
Статті пишуть люди, формують тренди теж люди, тому бажано знати цих людей і бути поруч з ними (хоча б в онлайновому сенсі).
Якщо вам сподобалась якась стаття, або коментар до публікації, ви прочитали чиєсь інтерв’ю або посилання на експерта в журналістському матеріалі, якимось іншим чином для вас став відомим та авторитетним той чи інший експерт у вашій галузі, спробуйте знайти цю людину в соціальних мережах і потоваришувати з нею (теж в онлайновому сенсі, хоча така дружба часто переростає і в реальні ділові та дружні стосунки).
Зайдіть в блог цієї людини в ЖЖ (LiveJournal по суті є блогхостингом, але йому притаманні і деякі риси соціальних мереж, які, в поєднання з досить своєрідною аудиторією цього ресурсу, роблять його дуже корисним та цікавим), знайдіть її у Твіттері або на Facebook. Спершу уважно ознайомтесь з тим, що людина туди пише. Аккаунти можуть існувати просто «для годиться» або щоб хтось зміг знайти та вийти на зв'язок, в них автор може спілкуватися з друзями та знайомими з реального життя на теми, які в принципі не мають відношення до тієї професійної галузі, яка вас цікавить і в якій даний користувач є експертом. Звичайно, в такому разі вони не являтимуть для нас цінності в аспекті теми що розглядається.
Однак дуже часто такі аккаунти слугують людині «живим журналом» або щоденником їхнього професійного життя. В них люди коментують ті чи інші подію або тенденцію зі своєї професійної галузі, рекомендують ті чи інші статті, ресурси, книги, тощо, спілкуються, дискутують з колегами – так само професіоналами в цій галузі. В цьому випадку слідкувати за такими журналами дуже важливо й корисно. Грамотно підібравши журнали у свою френд-стрічку в ЖЖ, або когорту друзів в іншій соціальній мережі ви будете постійно перебувати в інформаційному експертному середовищі, зможете користуватися цінними рекомендаціями цікавих та важливих матеріалів, знатимете реакцію на них «лідерів думок» і просто розумних, тямучих людей. Звичайно, у відповідь теж варто старатися щоб і ви були їм цікавими, або, принаймні, ваші дописи не відвертали людей від вас. Часто буває що в одному журналі або аккаунті людини переплітаються її професійне та особисте життя настільки, що починають заважати одне одному. Шкільні приятелі ображаються на зарозумілість професійних сентенцій, а колеги-експерти на беззмістовність для них побутових подробиць вашого життя, які натомість цікаві однокласникам. В такому випадку буває доцільним завести паралельний аккаунт, наприклад, від своєї громадської організації і писати туди виключно на професійні теми. Звичайно, це буває не так часто, але все ж таки така вірогідність є.
Спілкуючись з колегами в соцмережах дуже швидко збільшиться та стане більш якісним і список ваших закладок у браузері, і каналів в Google Reader-і.
Звичайно ж, щоб соціальні мережі не стали для вас «тайм-кіллером», а навпаки – допомагали більш раціонально використовувати час в Інтернеті, не забувайте якою є ваша мета спілкування там. Відслідковуйте свій емоційний стан щоб не вступати в довгі та беззмістовні розмови або гарячі, але безглузді «холівари», не споживати інформаційний фаст-фуд, який нічого не дає для вашого розвитку і залишає після себе лише докори сумління за безглуздо згаяний час.

Сподіваюсь, ці поради будуть вам корисні. Всі вищеописані інструменти використовую сам, деякі з них знаходив самостійно, дещо рекомендували друзі. Впевнений що існують інші інструменти оптимізації роботи з моніторингу Інтернет-простору, ще більш зручні та ефективні. Якщо ви знаєте такі – розкажіть про них в коментарях до цього запису, буду вдячний!

Перефразовуючи відомий вислів, «якщо ви не контролюєте Інтернет - Інтернет контролює вас»!

З побажаннями невпинного розвитку
Михайло Ізюмський.

Коментарі

Сергій Сухобойченко   4874 дні тому   #  

Михайло, дякую, дуже корисна інформація для громадських експертів )

  •   Пiдписатися на новi
Лілія Дмитренко   4874 дні тому   #  

З усіх перерахованих особисто мені зручніші закладки та експрес-панель. Про спеціальні онлайн-сервіси з синхронізації закладок не знала, тож велике спасибі за підказку.

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   4871 день тому   #  

Прочитавши другий пост Юлії Гончар (яка, до речі, стала 60-ю блогеркою порталу ГУРТ, з чим її і ГУРТ вітаю), згадав ще одну можливість стосовно впорядкування моніторингу інформації з Інтернету, і стосується вона безпосередньо саме ГУРТу.
Отже, якщо вас цікавить якась одна конкретна тематика з тих, які висвітлюються на ГУРТі, ви можете додати в RSS-рідер потік записів на ГУРТі саме за даною тематикою! Під всіма записами є теги, натиснувши один з них отримаємо стрічку записів з цим тегом (темою), а в горі над ними - значок РСС. Взагалі, тут дуже гнучкі та широкі можливості виокремлення потоків за тегами, темами, окремими дописувачами, тощо. Стосовно РСС тегів мені Тарас Тимчук розповідав.

  •   Пiдписатися на новi
Анна Чайковська   4766 днів тому   #  

Дякую, Михайле. Дійсно, дуже корисна інформація.

  •   Пiдписатися на новi
Артур Кочарян   4762 дні тому   #  

Багато корисної інформації на оновленому сайті www.onlandia.org.ua Особливо он-лайн навчання в розділі для батьків (та і для дітей також буде корисним)

  •   Пiдписатися на новi
Олександр Майборода   4747 днів тому   #  

Спасибі, Михайло! Отримав реальну користь від інформації, яка викладена у статті. Тепер економлю час і раджу друзям!

  •   Пiдписатися на новi
Кравчук Егор   4746 днів тому   #  

http://internetua.com/set-dlya-grudnicskov

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.