Саму таку дискусію ініціювала коаліція #ГромадськаПрефектура та Експертно-громадська ради виконавчого комітету Миколаївської міської ради за результатами чергового моніторингового дослідження .ГО «Фонд ініціативного розвитку»
22 травня 2020 р. відбувся в перший з серії круглих столів «Миколаївська політика енергозбереження: проблеми та рішення». Учасниками е-конференції стали 24 представників громадського експертного середовища м Миколаєва та м Херсону.
За результатами презентації учасники експертного обговорення визнали, що міська політика енергозбереження та енергоефективності, неефективна з точки зору економічної доцільності для бюджету міста.
Обсяг бюджетних витрат на впровадження енергозберігаючих заходів, значно перевищує обсяг зекономлених фінансових ресурсів, отриманих внаслідок впровадження цих заходів.
Для подальшого пошуку порозуміння щодо подальших спільних кроків з посадовцями і компетентними зацікавленими сторонами на майданчику громадської дорадчої ради при міському департаменті енергоефективності.
Анна Кашуба, Громадський префект та голова ГО «Фонд ініціативного розвитку» так прокоментувала основні висновки дослідження:
«Виявляється, що заходи з енергозбереження нічого не зберігають.
Обсяг бюджетних витрат на проведення політики енергозбереження значно перевищує обсяг зекономлених бюджетних коштів, отриманих за результатами її впровадження.
Більшість заходів, на які щорічно витрачаються бюджетні кошти – взагалі не здатні нічого заощадити тому що:
« Забезпечення діяльності відкритого консультаційного центру з питань енергозбереження»;
Але може це і на краще? За разрахунками учасників заходу, бюджетні кошті повертаються у вигляді економії оплати на енергоносії ЗОШ 60 більше 100років : Окупність єдиного закінченого проекту реконструкції з термосанації - 129 років.
Так згідно відповіді від Департаменту енергетики №1718/020201-40/14/20 від 30.03.20 економія бюджетних коштів склала:
2018р. – 27189,12 грн. ( завершення робіт у 2018р.)
2019р. - 88333,1 грн.
Розрахунок окупності проекту «Реконструкція з термосанацією, у т.ч. проектні роботи» по ЗОШ № 60:
Видатки бюджету склали -11454,02 тис.грн.
Річна економія бюджетних коштів при існуючих тарифах – 88,333 тис. грн.
Окупність проекту для бюджету місця
11454,02 тис.грн./ 88,333 тис. грн.= 129,7 років
Тобто при існуючих тарифах вкладені в проект бюджетні кошті повернуться через 129,7 років. Звичайно, динаміка збільшення вартості енергоносіїв прискорить термін окупності проекту.
Але розрахункова окупність проекту – 129,7 років – це навіть не довгостроковий проект. Це нескінченний проект.
Ще 28 аналогічних проектів знаходяться зараз на різних етапах виконання. Але якщо у них аналогічний термін окупності, чи необхідні вони нашому місту?
Чи витримує наш бюджет таку «економію» ????
Чи витримає наш міський бюджет таке енергозбереження ???
Загалом, ми прийшли до висновку, що
Учасники заходи планували задати 5 питань Департаменту енергетики чиновникам. Але, нажаль посадовці проігнорували запрошення на захід.
А саме 5 питанб до чиновників:
РЕКОМЕДАЦІЇ
В рамках е-конференции обговорениі та складени рекомендації для місцевих посадовцев:
- теплопостачання, тис. Гкал/рік (%), грн.
- водопостачання, тис. куб. м/рік (%), грн.
- електроенергії, тис. кВт/рік (%), грн.
- природного газу, тис. куб. м/рік (%), грн.
- Публічне представлення на бюджетних слуханнях і офіційних ресурсах виконавчих органів місцевого самоврядування фактичної економії енергоресурсів та бюджетних коштів у розрізі програм та заходів «людською мовою»;
- Налагодження механізму впливу системи щорічної оцінки ефективності бюджетних програм на пріоритети прогнозу місцевого бюджету 2021- 2023р.; цільових і бюджетних програм і заходи бюджетних програм в у наступних бюджетних періодах та атестацію місцевих посадовців з наступними відповідними висновкам керівництва щодо оплати праці посадовцям.
- Ініціювати проведення громадських слухань з питань ефективності реалізації політики енергозбереження у м. Миколаєві за період 2017-2020 р енергетики, енергозбереження та впровадження інноваційних технологій м. Миколаєва зокрема, з використанням інформаційно-комунікативних е- технологій;
- Створити при Департаменті енергетики, енергозбереження та впровадження інноваційних технологій громадську раду.
Було прийнято рішення сформувати ініціативну групу зі створення громадської ради при Департаменті енергетики, енергозбереження та впровадження інноваційних технологій.
Матеріали е-конференції:
Дослідження: Ефективність використання коштів бюджету м. Миколаєва» на міську політику енергозбереження» http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2020/04/analitKashuba.pdf.
Реліз рекомендацій дослідження http://frgn.mk.ua/?p=11446.;
Презентація ГО «Фонд ініціативного розвитку».
Пропозиції #ГромадськаПрефектура, що погоджені робочою нарадою Експертно- громадської ради http://frgn.mk.ua/?p=11446
Прес — служби ГО «Фонд ініціативного розвитку та ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» - координатор коаліції #ГромадськаПрефектура
Захід відбувся в рамках проекту «Аналіз доцільності бюджетних асигнувань при реалізації політики енергозбереження м. Миколаєва в період 2017-2019 р», що реалізує ГО «Фонд ініціативного розвитку» при підтримці ГО« Фонд розвитку міста Миколаєва » за кошти NED (Вашингтон, ОК, США) та в рамках діяльності коаліції «Громадська префектура».
Коментарі