bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

На що здатна українська промисловість? Відкрий для себе Мапу локалізації!
24.11.2020

Федерація роботодавців України презентувала сайт для тих, хто хоче знати більше про можливості  українського машинобудування та локалізацію виробництва.

Сайт демонструє потенціал вітчизняних підприємств у 4-х категоріях машинобудування, що підлягають локалізації виробництва -  http://localization.fru.ua/

Наразі другого читання у ВРУ очікує законопроект №3739 про локалізацію - Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості. Законопроект передбачає вимогу локалізації виробництва при державних закупівлях продукції деяких категорій машинобудування: залізничного транспорту, міського пасажирського транспорту, комунальної техніки і енергетичного машинобудування. Спрощено – це те, скільки складових у витратній частині створення тієї чи іншої техніки у сфері машинобудування українського походження.

Ідея локалізації об’єднала більшість депутатських фракцій у Верховній Раді. Співавторами  законопроекту стали Давид Арахамія, Юлія Тимошенко, Юрій Бойко, Степан Кубів, Ірина Геращенко та інші. Всього 38 народних депутатів, у трійці перших - Дмитро Наталуха, Дмитро Кисилевський та Роксолана Підласа.

«Майже 70% основних фондів України потребують суттєвої модернізації або повного оновлення. Це надзвичайно масштабний проект з точки зору технологій та інвестицій. І саме держава буде найбільшим замовником. Ринок публічних закупівель України – один із найперспективніших у світі, адже це - понад 600 млрд. грн. щороку. Українські компанії можуть і вже виробляють конкурентні серійні продукти. В тому числі багато з них виробляється у співпраці з іноземними партнерами. Тож законопроект містить в собі великий потенціал міжнародної кооперації. Саме тому Федерація – серед ініціаторів та співавторів законодавчих ініціатив щодо локалізації», - зазначає Голова Ради ФРУ, Дмитро Олійник.

Зазначений сайт містить інформацію про запропоновані законодавчі ініціативи, їх вплив на українську промисловість та зайнятість населення, а відповідно і на зростання економіки України.  Також на сайті є мапа локалізації, яка демонструє кількість та основні можливості українських підприємств, що виробляють продукцію у запропонованих законопроектом напрямках машинобудування, або є постачальниками матеріалів та комплектуючих. І ця мапа щодня доповнюється. 

В Україні існує близько 100 підприємств машинобудівної галузі, що виробляють такі види техніки, та понад 4000 виробників комплектуючих та матеріалів для неї. Ці підприємства дають роботу понад 200 тисячам громадян України.

Після вступу в силу законопроекту держава при здійсненні публічних закупівель вимагатиме від постачальників наявність місцевої складової в їх товарах за визначеними категоріями. Постачальник зможе забезпечити наявність місцевої складової, розміщуючи виробництво в Україні, чи купуючи українські комплектуючі, чи замовляючи виробничі операції в Україні тощо. В такий спосіб інвестор отримує гарантований державою ринок збуту своєї продукції, а українські компанія – замовлення, які дають змогу розвиватися.

«Вимога забезпечення місцевої складової у закупівлях за рахунок бюджетних коштів - це розумна державницька політика. На сьогодні ми, одна з найбідніших країн Європи, забезпечуємо робочі місця працівникам розвинених країн, а маємо в першу чергу думати про робочі місця і сильну економіку тут в Україні», - акцентує заступник голови Комітету з питань економічного розвитку, Дмитро Кисилевський.

Прогнозований ефект від прийняття законопроекту:

•  Зростання ВВП на 3,9% в перспективі 3-5 років

• Робота в Україні для українських громадян: 62,5 тис. нових робочих місць, збереження 200 тисяч існуючих робочих місць

•  Зростання податкових надходжень до бюджетів на 8%

 

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.