bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Написати грамотний прес-реліз – легко!   

Нещодавно на ГУРТі та інших ресурсах з’явилась стаття Антона Альошина «ЗМІ ігнорують громадську активність. Чи може навпаки?». Майже всі коментатори цієї статті були спільними в думці, що самі НУО є недостатньо активними та професійними в питаннях залучення засобів масової інформації до висвітлення своєї діяльності. Я теж погоджуюсь з наведеним твердженням, і в цьому записі хочу поділитися з колегами своїм досвідом щодо привернення уваги ЗМІ.



Звичайно, починати треба не зі створення та розповсюдження прес-релізу, а набагато раніше – з планування самого заходу, «інформаційного приводу» для журналістів. Але це тема окремої розмови, тут будемо говорити саме про написання прес-релізу.

Якісний пре-реліз є суттєвою складовою успішності висвітлення заходу. Від нього залежить не тільки те, чи прийдуть журналісти і скільки їх буде, але, в багатьох випадках, і сам зміст повідомлень у ЗМІ. Дійсно, я бачив багато сюжетів в новинах та читав статті, текст яких майже слово в слово повторював мною власноруч написаний прес-реліз. І це, повірте, дуже добре: якщо ви зробите частину роботи за журналіста, його повідомлення буде набагато ближчим до того, що ви хотіли сказати, донести до читачів-глядачів-слухачів, без «поправки на вітер» (в голові:)) журналіста.

Маю чесно зізнатися, що планувати та проводити усі медійні заходи та кампанії мені допомагав мій друг і соратник журналіст Володимир Носков. Одного разу, коли я його дістав проханнями написати мені прес-реліз, він сказав що писати їх дуже легко і навчив це робити промовивши одне речення.

Так от, в прес-релізі стосовно свого заходу ви маєте відповісти на п’ять запитань:
ЩО?
КОЛИ?
ДЕ?
ЧОМУ?
НАВІЩО?


Ось і все!

Думаю, ви не забудете також відповісти на додаткове запитання – ХТО?, тобто, напишете про свою організайцію, партнерів та донорів (якщо такі є).

Ще декілька порад:

Дуже важливим є заголовок прес-релізу. На відміну від звичайного заголовку статті він може бути дещо більшим, але обов’язково складатися з одного речення, в якому ви маєте висвітлити, по-перше, суть заходу, а, по-друге, ніби відповісти на запитання журналіста чому він має на цей захід прийти, чим цей захід буде цікавий для журналіста та його читачів (або редактора). Заголовок виділяється «жирним шрифтом».

В кінці тексту ви маєте написати або продублювати (теж «жирним») час, дату і місце проведення заходу, а також вказати координати особи, відповідальної за зв’язки з пресою.

Дуже й дуже важливо!
Ніколи ні за яких обставин прес-реліз не може бути більшим ніж на одну сторінку (розмір шрифту придатний для читання без використання додаткових технічних приладів).

Знову ж таки, гарний прес-реліз не компенсує недоліків у продумуванні інформаційного приводу, але дасть можливість добитися уваги журналістів.

Хай про ваші добрі справи знають люди!


Коментарі

Кравчук Егор   4991 день тому   #  

отличная информация, первая ласточка для формирования "базы знаний НГО". Вот именно в таком стиле выложить составления статей, проектов, заявок на грант и прочие "полезняшки" которые значительно облегчат как начинающим, так и опытным руководителям НГОшек. Так держать Михаил!

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.