bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Шість емоційних стилів лідерства
13.08.2013

У книзі «Primal Leadership» Деніел Гоулман, Річард Бояцис та Енні Маккі описують шість стилів лідерства (йдеться саме про стилі, а не типи), що впливають на емоційні стани людей – послідовників лідера: 

1. Лідер-мрійник

Лідер-мрійник підштовхує людей до спільної мети, говорячи, куди їм іти, не пояснюючи при цьому, як саме досягти місця призначення. Саме цим він мотивує людей до руху вперед. Такі лідери відкрито поширюють інформацію, надаючи іншим силу знання. Але такі лідери, зазвичай, зазнають невдачі, якщо їм потрібно мотивувати людей одного з ними рівня та працівників більш досвідчених. Цей стиль найкраще використовувати, коли є необхідність в обранні нового напряму діяльності. Використання такого стилю лідерства може справляти сильний вплив і на загальний клімат у колективі.


  
2. Лідер-тренер

Лідер-тренер знаходить зв’язок між потребами колективу та цілями організації за рахунок проведення довгих розмов, що зачіпають не лише сферу роботи, але й особисте життя. Це допомагає людям знайти свої сильні та слабкі сторони і використати їх у кар’єрних прагненнях і діях. Цей стиль підходить для доручення складних завдань, під час виконання яких демонструється віра в досягнення мети, що веде до вищого рівня відданості. Якщо цей стиль застосовувати невміло, він може сприйматися як мікроменеджмент.

3. Лідер-компаньйон

Лідер-компаньйон піклується про міцні зв’язки та гармонію у колективі. Цей стиль фокусується на дружньому співробітництві та ставить емоційні потреби людей вище за кар’єрні амбіції. Найбільше він підходить для врегулювання непорозумінь та виходу зі стресових ситуацій. Використання такого стилю має дуже позитивний вплив на колектив. Якщо його використовувати неправильно, він уникає таких емоційно неприємних ситуацій як негативна критика. У випадку його вдалого використання, цей стиль лідерства найчастіше за все поєднується зі стилем першим.

4. Демократичний лідер

Демократичний лідер звертає увагу на внесок у роботу команди та виконання обов’язку. І досягає він цього завдяки участі усіх членів колективу й готовності вислухати як хороші, так і погані новини. Якщо цей стиль застосувати неправильно, то може видатись, що лідер просто багато слухає, та мало діє. Демократичний стиль найкраще підходить для випадків, коли необхідно завершити певну справу або виконати прості завдання.

5. Лідер, який задає темп

Лідери, які задають темп, створюють складні та захоплюючі завдання для тих, хто вимагає ідеального виконання та стає прикладом для інших при виконанні цих завдань. Такі лідери знаходять людей, які недобросовісно виконують завдання і вимагають від них більшої старанності. У разі необхідності вони готові самі стати до роботи й знайти вихід із ситуації без сторонньої допомоги. Зазвичай, вони мало спостерігають за виконавцями, адже очікують, що ті знають, що робити. Цей стиль придатний для досягнення короткострокової мети, а у випадку довгострокових цілей він може призвести до виснаження й погіршення результатів. Зазвичай, він має негативний вплив на колектив, тому що його часто застосовують неправильно. У таких випадках йому може бракувати емоційного інтелекту, а класична проблема виникає тоді, коли найкращі технічні працівники отримують підвищення. Найкраще використовувати цей стиль для досягнення результатів у високо мотивованій та компетентній команді.

6. Лідер-командир

Лідер-командир дає чіткі вказівки зі своєї міцної позиції та очікує їх повного виконання (не очікуючи згоди працівника). Такі лідери потребують емоційного самоконтролю для досягнення успіху, тому вони можуть здаватися холодними і віддаленими. Цей підхід найкраще підходить для кризових ситуацій, коли необхідне швидке реагування без зайвих запитань, а також у випадках з проблемними працівниками, які не піддаються впливу інших методів.

На думку авторів книги «Primal Leadership», лідер може використовувати будь-який з наведених стилів лідерства. Проте найкращий ефект він отримає від вдалого поєднання кількох стилів в залежності від тої чи іншої ситуації.


Емоційний інтелект (EI) (англ. Emotional intelligence) — група ментальних здібностей, які беруть участь в усвідомленні та розумінні власних емоцій і емоцій оточуючих. Люди з високим рівнем емоційного інтелекту добре розуміють свої емоції і почуття інших людей, можуть ефективно керувати своєю емоційною сферою, і тому в суспільстві їхня поведінка більш адаптивна і вони легше досягають своїх цілей у взаємодії з оточуючими.

Переклад Інни Турчик
Редагування Анжеліки Клайзнер
Джерело

Читайте також із останніх перекладів волонтерів ГУРТа про міжнародний досвід:

Проект Глобальний Аутизм: рука допомоги тим, хто цього потребує

Волонтерство в Індії: що потрібно про це знати

РЕТА: «Ми не просто проливаємо світло на нав’язані тваринам страждання, а змінюємо стан речей»

Організаційні проблеми в неурядових організаціях

Уроки для Заходу від лідерів бізнесу Китаю

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.