bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Філантропію вивчатимуть у школі
24.09.2009

Діти забувають почуте, пам’ятають побачене і розуміють те, що роблять самі. На цьому принципі пропонує побудувати шкільний курс філантропії Мережа фондів громад Великої Британії. Така ідея задекларована в «Маніфесті благодійників громади», представленому нещодавно на розсуд уряду.

Його автори пропонують включити уроки філантропії до дисциплін, які навчають здорового способу життя, особистого, соціального і громадянського розвитку. Благодійність слід подавати школярам як можливість стати агентами впливу у громадянському суспільстві. Автори маніфесту вважають, що теоретичні та практичні заняття дозволять підготувати молодь до стратегічної філантропії на противагу імпульсивним періодичним проявам милосердя.

У маніфесті сказано, що нині ряд британських шкіл довіряє учням справжні гроші й заохочує їх випробувати підприємницькі ідеї. За цим же принципом пропонується загострити інстинкти соціального підприємництва у школярів, давши їм змогу попрацювати з реальними грошима й бенефіціаріями. Як приклад наводиться випробувана модель «молодіжних банків», які успішно діють у Північній Ірландії під керівництвом фондів громад.

Користуючись вдалим прикладом Канади, Інститут філантропії нещодавно завершив пілотний проект «Молодіжна благодійна ініціатива» в десяти британських школах. Експеримент дав змогу старшокласникам дослідити соціальні потреби їхніх місцевих громад. Досвід показав, що і вчителі, й учні були дуже зацікавлені цією роботою саме через те, що вона проходила в реальних умовах. Попит на таку навчальну програму високий, однак вона залежить від приватних благодійників, тож наразі не може бути запроваджена в усіх школах.

Високу оцінку здобули також схеми заохочення дітей до філантропії, які полягають у зборі їхніх власних коштів і у втіленні благодійних проектів. Школярі можуть збиратись у команди й визначати найкращий, на їхню думку, благодійний фонд. Вони спілкуються з його працівниками й бенефіціаріями, після чого представляють свої аргументи на користь підтримки фонду на суд шкільного журі. Група, яка зробила найкращу презентацію, отримує 3 тисячі фунтів стерлінгів. Ці кошти діти повинні передати обраному ними благодійному фонду.

Розділ маніфесту, який стосується запровадження курсу філантропії в усіх школах, проілюстрований цитатою Пола Руні, засновника фонду Руні.

«Мені пощастило заробити багато грошей. Клара і я переконалися, що наші діти мають високий життєвий старт. Але кожен повинен мати власний шлях, тож наші діти знають, що великих сум ми їм не залишимо. Деякі люди не можуть іти власним шляхом - через фізичні вади або несприятливі життєві обставини - їм ми хочемо допомогти».

Підготувала Леся Ярошенко за матеріалами Мережі фондів громад Великої Британії
 

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.