bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Створення інформаційної екосистеми міста: тенденції та напрямки розвитку Poltava Smart City
04.05.2020

Впровадження політик відкритих даних і новітніх технології можуть оптимізувати процеси та покращити рівень прийняття рішень на рівні міста. Їх ефективне застосування допомагає громаді розвиватися, будувати діалог і приймати виважені рішення. Як розробити інформаційну екосистему на благо громади, демонструє кейс громадської організації «Інститут адвокації та аналітики».

Опис проблеми

У Полтаві поки відсутні електронні інструменти збору, обробки, аналізу інформації. Запровадження електронного документообігу розпочато, але перебуває лише на початковому етапі. Через це ускладняється процес менеджменту, а відповіді на запити громадян займають більше часу. Структурні підрозділи органів влади та комунальні служби не мають єдиного цифрового сервісу для обміну та взаємодії.

Розумне місто – це, в першу чергу, консолідація та обробка великого масиву відкритих даних, які охоплюють різні сфери, та управління ними через додатки. Саме управління даними дозволяє створювати нові сервіси, що розвивають міську інфраструктуру та покращують життя громади.

У 2019 році ініціатива «Дані міст» разом із полтавськими активістами в межах навчального проекту «Мануфактура даних» розробила аудит даних. Загалом під час інвентаризації виявили 366 наборів даних від 22 структурних підрозділів Полтавської міської ради та виконавчого комітету. 96,6% виявлених наборів зберігаються в електронному вигляді. Всі набори даних Полтавської міської ради розміщені на власних інформаційних ресурсах, із них 40,1% – у відкритих форматах. Саме накопичення достатнього масиву відкритих даних є першим кроком до цифрової трансформації міста.

Вирішення

У 2019 році ГО «Інститут аналітики та адвокації» розпочала реалізацію проекту зі створення мобільного додатку, який об’єднав би всі електронні сервіси міста. Міська влада підтримала ідею та активно долучилася до розроблення концепції. Для створення додатку через відкритий конкурс було зібрано робочу групу із представників влади, бізнесу та громадських активістів.

«У період із вересня по листопад 2019 року робоча група при Полтавській міськраді, побудована за принципом «золотого трикутника партнерства», сформувала концепцію «Poltava Smart City». Це візійний документ, який визначає принципи, сфери та напрямки поетапної цифрової трансформації Полтави. Наша команда взяла на себе відповідальність розробити першу версію системи е-Poltava, що передбачає створення мобільного додатку для містян та веб-порталу управління системою для міської влади. Перша версія включатиме 10 інструментів – карту проблем міста, карту транспорту, сповіщення, опитування, звернення до влади та інші»,  – розповів виконавчий директор ГО «Інститут аналітики та адвокації» Юрій Ромашко.


14 вересня 2019 року на Фестивалі думок у Полтаві під час дискусії про цифрову трансформацію громади міста представники влади та керівники неурядових організацій обговорили проект «Poltava Smart City» зі створення інформаційної екосистеми. В межах дискусії було проведено опитування учасників «Чи готові ви інвестувати в розробку е-сервісів для громади». Результати ви можете переглянути нижче.

За результатами опитування виявилося, що майже половина учасників (47%) готова інвестувати час або гроші в розроблення е-сервісів, корисних для громади.

Під час втілення концепції управління Smart City команда проекту зіштовхнулася з проблемою відсутності достатньої кількості відкритих даних.

«Для створення сервісу «Карта проблем міста» ми потребували актуального переліку вулиць та адрес, аби надалі місцеперебування користувача, в якого, наприклад, відключили світло, відразу синхронізувалося з адресою його будинку. Управління з питань містобудування та архітектури міськвиконкому має всі ці адреси, проте тільки в паперовому варіанті. Вони вже розробляють структурований електронний довідник, але це довготривалий процес. Тож ми взяли за основу загальнодоступний довідник, яким користуються служби таксі та служби кур’єрської доставки, і дещо удосконалили його», – коментує команда ГО «Інститут аналітики та адвокації».

У додатку «E-Poltava» користувач вказуватиме свої персональні дані, тому команда проекту постійно працює над питаннями безпеки. Увійти в систему можна буде з допомогою електронного підпису MobileID або BankID.

10 березня 2020 року розпочалося тестування додатку, яке тривало до 30 квітня і відбувалося в декілька етапів, під час кожного з яких досліджували певний сервіс. Після завершення доопрацювання додатку його передадуть на адміністрування Полтавській міській раді.

Зараз триває процес тестування та доопрацювання. Для тестування сформували групу у складі близько 50 осіб, які представляють різні вікові категорії та види зайнятості.

«Ми розбили тестування на чотири етапи, на кожному з яких тестується декілька функцій системи. Уже відбулися три з них, у результаті чого ми отримали значну кількість пропозицій, зауважень і доповнень. На черзі четвертий етап. Після його завершення на нас чекає доопрацювання дизайну, завершення програмних робіт і перенесення додатку на іншу операційну систему. Безперечно оголошена пандемія та впроваджені карантинні заходи впливають на процес, адже не все залежить від розробників. Однак я сподіваюся, що зовсім скоро ми зможемо презентувати е-Poltava», – підсумовує Юрій Ромашко.

Мобільний додаток «Poltava Smart City» – це платформа, яка об’єднає міські сервіси. Тут полтавці зможуть дізнатися про графік руху громадського транспорту, поскаржитися на проблему у сфері ЖКГ, подати електронну петицію чи залишити електронне звернення до влади.

Висновки

Концепція «Poltava Smart City» націлена не лише на впровадження сервісів, а й на зміну підходів до організації управління містом, політики, використання інфраструктури тощо. Підтримка міською владою цієї ініціативи дає можливість  використати інформаційні технології для того, щоб покращувати якість життя громади.

Сама екосистема «Poltava Smart City» є моделлю цифрового муніципального управління, яка будується на основі відкритих даних. Саме завдяки публічному масиву даних можливе покращення сервісів органів влади та комунальних установ, які відкривають шлях для цифрової трансформації. Впровадження такого комплексного рішення потребує поетапного розгортання та ретельного попереднього тестування із залученням усіх стейкхолдерів. 

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.