bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Тандем ЗМІ та неурядових громадських організацій та його роль у розбудові громадянського суспільства   

Джеймс Шарп цілком влучно писав про те, що завдяки освіті, плідній праці та вірі ви здатні змінити себе, а потім – змінити суспільство та світ навколо себе.

В цьому змогли переконатися представники громадських організацій та засобів масової інформації, які прийняли участь «Соціальна комунікація». Тренінгові заняття проходили з 10 по 14 травня 2011 року на туристичній базі «Алімова Балка» в Бахчисарайському районі АР Крим.

Організатори семінару - Центр гуманістичних технологій «АХАЛАР» дали нагоду зустрітися представникам українських мас-медіа та НГО із метою налагодження партнерських взаємовідносин та реалізації спільних проектів.

Протягом навчання активісти громадських організацій зробили презентації своєї діяльності, а працівники засобів масово інформації провели ефективні майстер-класи. Ті, хто працює в третьому секторі, отримали практичні поради із складання прес-релізів та прес-анонсів, засвоїли навички встановлення контактів із медіа, спробували дати інтерв'ю журналісту.

Під час занять учасники разом із тренером Валентиною Меленевською обговорили актуальні проблеми розбудови громадянського суспільства в Україні та виявили головні проблеми взаємодії неурядових громадських організацій та засобів масової інформації та шляхи їх вирішення.

Завдяки плідній співпраці у деяких учасників семінару відбулося «переформатування диску С в голові» - журналісти змінили своє ставлення про громадські організації, а представники третього сектору зрозуміли, що медіа може стати для них дуже ефективним другом та партнером.

Умовою розвитку громадянського суспільства є наявність в цьому суспільстві ефективно діючих громадських організацій та функціонування незаангажованих засобів масової інформації, які зможуть ефективно висвітлювати актуальні соціальні проблеми, які існують у суспільстві.

Захистивши дисертацію із актуальних проблем воєнної організації, я зрозуміла одну річ: для того, щоб люди дізналися про ту чи іншу соціальну проблему, вона повинна вийти на «публічні арени» тобто повинна потрапити в фокус уваги мас-медіа. Проте якщо її буде дуже багато – то наступає зворотній ефект – «втома співчувати» проблемі.

Саме для цього необхідна ефективна співпраця НУО та ЗМІ. Проте дуже часто представники мас-медіа бачать у прес-релізах громадських організацій приховану рекламу. На семінарі із соціальних комунікацій нас навчали як подати інформацію так, щоб це було цікаво і засобам масової інформації і людям.

Це і позитивні новини, і ярмарки громадських організацій і виставки, прес-тури і прес-конференції і розповіді про цікавих героїв, які власним прикладом подолали ту чи іншу проблему. Для ефективної взаємодії засобів масової інформації та ЗМІ необхідні передусім спільні партнерські проекти.

Проте при взаємодії НУО та ЗМІ можуть вникнути проблеми:

  • непорозуміння громадськими організаціями того, що хочуть від них представники мас-медіа;
  • непорозуміння цілей та ролі один одного;
  • недовіра один до одного;
  • дуже часто непрофесіоналізм і представників громадськості і журналістів;
  • цензура та редакційна політика в засобах масової інформації;
  • стереотипність мислення і у журналістів і у громадських діячів;
  • невміння представників громадськості створювати інформаційні приводи;
  • недостовірність інформації, яка надається НУО;

Необхідно налагоджування особистісних зв'язків між пресою та громадськістю. Якщо ви знаєте інші проблеми взаємодії між засобами масової інформації та громадських організацій, то я запрошую для обговорення. Також буде цікаво обговорити шляхи встановлення дружніх стосунків між НУО та ЗМІ та дізнатися ваш особистий досвід.

Інтернет-гуру та «живий класик» Андрій Маштаков провів практичні заняття із використання Інтернет –технологій та «нових медіа» в роботі НГО та ЗМІ. Учасники дізналися багато нового про блогосферу, можливості залучення нової аудиторії та пошуку корисної для роботи інформації.

Інформація надавалася із позиції маркетингу та була дуже корисною. Я вважаю, що соціальні мережі та блоги є дуже корисними як в роботі НУО так і для журналістів. На думку нашого тренера багато людей страждає інформаційним метаболізмом – просто «переварює» інформацію – без ніякої рефлексії.

За допомогою соціальних мереж ми можемо набагато скоріше дізнатися про ту чи іншу подію із життя третього сектору, тому не треба зменшувати їх роль у нашому житті. Я активно використовую блоги та соціальні мережі в роботі своєї організації . Науковці, до яких я відношусь можуть дізнаватися про наукові події зі всього світу.

Хотілося би знати ваше ставлення до блогів та соціальних мереж та як ви використовуєте їх в роботі своєї громадської організації?

Комунікації учасників проекту не закінчуються і вони відкриті для спільних дій та плідної співпраці.

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.