bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

ДПА та Профспілки   

ДПА України В Листі від 11.03.2004 р. №4091/7/15-1317 “Щодо правомірності подання профспілковими організаціями податкової звітності” не погоджується з тим, що профспілки, які не проводили ніякої діяльності, не подають Податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями навіть із прокресленнями. А профспілки, які отримували лише неоподатковувані доходи, також законно можуть не подавати Податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями.

У Наказі від 09.02.2004 р. №81 “Про затвердження змін до Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями” (див. “Документи для роботи” №7/2004) ДПА України погодилася, що погодилася, що профспілки заповнюють Податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями лише в частині обліку доходів, що підлягають оподаткуванню, а не про всі доходи, звільнені від оподаткування. У самому звіті рядки 7.3, 7.3.1, 7.3.2, 7.3.3 та 7.3.4 вилучено. Але професійним спілкам цього виявилося замало. Професійні спілки взагалі вимагають, що якщо взагалі не було ніяких операцій, то не подавати навіть Податковий звіт зі всіма прокресленнями, і якщо не було оподатковуваних операцій, то також не подавати Податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями. І профспілки мають рацію.

Для розуміння цього достатньо глянути останню редакцію підпункту

7.11.12 Закону України від 22.05.97р. №283/97-ВР “Про оподаткування прибутку підприємств”. Відповідно до нього центральний податковий орган встановлює порядок обліку й подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці “ж” підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації. Оскільки профспілки визначені в абзаці “ж” підпункту 7.11.1, то ДПА України має право встановлювати порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів лише за доходами, що підлягають оподаткуванню. Таким чином, є цілком законним, що профспілки, які не проводили ніякої діяльності, не подають Податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями із прокресленнями. А профспілки, які отримували лише неоподатковувані доходи, також законно можуть не подавати Податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями.

03.04.2004 20:18

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 11.03.2004 р. N 4091/7/15-1317

У зв'язку з численними запитами платників податків та державних податкових органів щодо правомірності подання профспілковими організаціями податкової звітності Державна податкова адміністрація України повідомляє.

Законом України від 10.07.2003 р. N 1096-IV “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань діяльності профспілок” (далі - Закон N 1096) внесено зміни до пункту 7.11 статті 7 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” (далі - Закон).

До набрання чинності Законом N 1096 профспілки включалися до Реєстру неприбуткових установ і організацій відповідно до абзацу “г” підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону як інші, ніж визначені у абзаці “б” цього підпункту, юридичні особи, діяльність яких не передбачає одержання прибутку згідно з нормами відповідних законів.

З набранням чинності Законом N 1096 профспілки можуть перебувати у Реєстрі неприбуткових установ і організацій згідно з абзацом “ж” підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону. Доходи таких неприбуткових організацій, отримані у вигляді членських внесків, відрахувань коштів підприємств, установ, організацій на культурно-масову, фізкультурну й оздоровчу роботу, безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань і пасивних доходів, звільняються від оподаткування.

Порядок ведення і складання податкових звітів, декларацій про прибуток підприємств та розрахунків податку встановлюється центральним податковим органом (підпункт 16.15 статті 16 Закону).

Оскільки для неприбуткових організацій передбачено особливий пільговий режим оподаткування, на виконання норми підпункту 7.11.12 статті 7 Закону Державною податковою адміністрацію України розроблено Порядок складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі - Порядок), затверджений наказом ДПА України від 11.07.97 р. N 233 та зареєстрований в Мін'юсті України 06.08.97 р. за N 290/2094 (із змінами і доповненнями).

У зв'язку з внесенням змін Законом N 1096 до вказаного вище підпункту 7.11.12 Закону пункт 1.3 Порядку доповнено положенням, згідно з яким профспілкові організації заповнюють та подають звіт у частині обліку доходів, що підлягають оподаткуванню (наказ ДПА від 09.02.2004 р. N 81, зареєстровано в Мін'юсті України 09.02.2004 р. за N 173/8772).

Поряд з цим зазначаємо, що пунктом 1.5 Порядку встановлено, що податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі - Звіт) подається до податкового органу і у разі відсутності операцій (сум) з прокресленням відповідних рядків.

Пунктом 16.4 статті 16 Закону визначено, що платники податку у строки, визначені Законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком.

Крім того, статтею 9 Закону України від 25.06.91 р. N 1251 “Про систему оподаткування” передбачено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Звіт як податковий розрахунок, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, за своїм статусом прирівнюється до податкової декларації (пункт 1.11 статті 1 Закону України від 21.12.2000 р. N 2181-III “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”), за неподання якої підпунктом 17.1.1 статті 17 цього Закону для платників податку встановлено відповідальність, а саме: якщо платник податків не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, такий платник податку сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Виходячи з викладеного, профспілкові організації зобов'язані подавати до податкового органу Звіт у встановлені законодавством строки незалежно від наявності доходів, які підлягають оподаткуванню.

Заступник Голови Ю. Гриб

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.