28 січня 2015 року проект CONSIDER спільно з Соціально-економічним комітетом ЄС презентували результати проекту, який вивчав як впливає залучення ОГС до наукових досліджень та сфери впровадження інновацій. Пропоную дуже коротку вижимку тез, які прозвучали під час заключної конференції проекту Civil Society in Research and Innovation: What's next?.
1. Зменшення ймовірності випустити не той продукт
Як правило, інновацію створює група дослідників/розробників, сидячи у кабінеті. Умовно кажучи, береться якась важлива проблема і придумується спосіб її вирішення. Дослідник перечитує мегабайти інформації для того, щоб знайти рішення. Але, як зізналися деякі учасники під час панельної дискусії, дуже часто рішення доводиться переробляти, вдосконалювати тільки через те, що споживачі його не сприймають, чи працює продукт/механізм у реальному житті так, як передбачалося задумом. Оскільки представники ОГС часто є практиками, оскільки працюють з конкретними людьми, знають особливості їх поведінки, то їх думка на етапі розробки інновації/чи дослідження може суттєво вплинути на кінцевий результат і допомогти уникнути помилок та зайвих витрат.
2. Легітимність та прозорість процесу витрачання коштів (для інвесторів/платників податків)
За інформацією доповідачів, відповідно до Лісабонської конвенції, ЄК повинна фінансувати третину наукових досліджень, 2/3 - має фінансувати бізнес. Але як у інвесторів компаній, так і у платників податків виникають питання - куди йдуть їх податки. Залучення профільних ОГС, які користуються довірою, фактично легітимізують напрямок досліджень, отримують мандат довіри і статус «суспільно-корисних».
3. Збільшення лояльності у споживача
Сьогодні у західних країнах спостерігається тенденція «відповідального споживання». Умовно кажучи, споживачі не хочуть просто купити товар, вони хочуть купити товар у класних хлопців, які крім того, що виробляють класний продукт, ще паралельно рятують світ. І якщо компанія Х займається дослідженнями, використовуючи, наприклад, експерименти на тваринах, то лояльність споживача до такої компанії падає. А хто хоча втрати лояльності?
4. Пришвидшення впровадження інновації
Вважається, що ОГС - тримають дуже тісний контакт з своїми членами/чи цільовою аудиторією. Якщо ОГС залучена до дослідницького проекту, паралельно інформує свою аудиторію про переваги рішення, яке незабаром з’явиться, то опір аудиторії/споживача до запровадження інновації суттєво знижується, відповідно можливість отримати прибутки у компанії, яка запустила інновацію, теж пришвидшується.
5. ОГС є носіями ідей, які йдуть від реальних потреб
Дослідникам, компаніям сьогодні, щоб залишатися у тренді, стабільно заробляти постійно потрібно думати над тим, що запропонувати споживачам. Часом це доволі очевидно, інколи компанія проподить дороге маркетингове дослідження, щоб зясувати, а що такого можна запропонувати споживачам. Залучення ОГС, і правильна організація процесу розробки, може пришвидшити і здешевити процес вивчення потреб споживачів, що в умовах швидкого динамічного ринку, є важливою конкурентною перевагою.
P.S. Звичайно, щоб ОГС могли стати повноправним учасником процесу розробки інновацій чи наукових досліджень, вони мають бути репрезентативними, легітимними в очах своєї цільової групи, підзвітними, професійними. В Україні такі організації є, на
порталі ГУРТ їх можна чимало знайти.
Хто цікавиться тематикою інновацій, досліджень і новими тенденціями у секторі ОГС, можете ознайомитися з усіма результатами заходу за
посиланням
Коментарі