bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

«Освітня технологія «Дебати» як фасилітація активізації молоді»   

Як зробити молодь більш активною та соціально відповідальною?

            На мою думку, до громадської активності потрібно підготуватись, тобто – набути доволі різнопланових компетенцій разом з неоціненним комунікаційним  досвідом, стати членом команди проекту, який має за мету фасилітацію змін.

            Дефініції допоможуть з’ясувати про що мова. Отже, з Вікіпедії:

Фасилітація (від англ. facilitate — допомагати, полегшувати, сприяти) — це організація процесу колективного розв'язання проблем у групі, який керується фасилітатором (ведучим, головуючим). Це одночасно процес та сукупність навичок, які дозволяють ефективно організовувати обговорення складної проблеми без втрат часу та за короткий термін виконати усі заплановані дії із максимальним залученням учасників процесу.

Фасилітатор — фахівець, який не зацікавлений у підсумках обговорення, не представляє інтереси жодної з груп-учасників і не бере участі в обговоренні, але несе відповідальність за якісне виконання завдань.

 

«Активним не народжуються, ним стають!» має зіграти свою роль в процесі набору волонтерів, які свідомо обирають шлях громадської активності.

На прикладі формування дебатного клубу універистету можна зрозуміти, що у переважної більшості студентів є бажання брати участь. І вони здійснюють достатньо сміливі спробу спробувати себе в тій чи іншій іпостасі. Ось я, наприклад, запрошую до заняття дебатами як інтелектуальною грою, яка допомагає ставати переконливим та впевненим у собі. Студенти  хапаються за такий гачок, але коли починають розуміти, що для того, аби набути дебатного досвіду  і стати успішним дебатером, потрібно пройти достатньо складний шлях набуття досвіду – «вмикають задню». «Ні, нам би щось таке, щоб одразу стати успішним і багатим!» - стереотипна реакція на потребу в поступовому зануренні в пошуках оптимального шляху до мети.

Однак, знаходяться одиниці, які сприймають ідею і йдуть до активної участі в громадському житті через роботу в дебатному клубі.

У серпні вдалося побувати на «Літній дебатній школі», організованій «Федерацією дебатів України». Це був незабутній досвід комунікації на задану тему та спілкування без кордонів, окрім як особистісне розуміння гармонії часу, простору і бажання, помноженого на відповідальність.

Взагалі, епохальні дії (події) потребують осмислення. Користь від ЛДШ проявиться протягом року. Це унікальний імпульс інформаційно-комунікаційного обміну, який просуне освітню технологію "Дебати" в спільноті небайдужої молоді і дорослих, які працюють для того, щоб допомагати молодим. Не потребує осмислення все, що відбулося, бо перевершило найоптимістичніші очікування та бачення. Проживання – пречудове (кондиціонер, ТВ, холодильник, душ та умивальник, а головне - тераса, яка чудово допомагала вранці перед початком трудового дня, була притулком для томика Бабеля...  ). Харчування – аристократичне і дуже вишукано-смачне! Програма навчання та дозвілля - окрема пісня, яка лунатиме у вухах аж до нової ЛДШ! Тренери, куратори та організатори були вмотивованими на те, щоб навіть перевершувати себе – а це вже вищий пілотаж! Так тримати, організатори! Дякую за можливість бути з вами – а значить одним з усіх, що цінують дебати!   Окремо потрібно сказати про дебатний турнір, що пройшов під час ЛДШ: якісно, корисно і відчутно для тих, що шукали можливості навчатись ("Хірурги", як розумні дядьки, весь час намагались бути не гіршими. Перестарались, бо виграли! Дуже радий за хлопців, які вперше почули про таку гру).

Яскравий, як на мене, приклад фасилітації з дебатним нахилом.

Тому й працює дебатний клуб в Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка і мені ще буде про що розповісти, ділячись своїм враженням від спілкування з активною молоддю.  

 

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.