bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Громадський моніторинг регіональних цільових програм та ефективності використання бюджетних коштів
31.12.2013

6 грудня 2013 року ВБФ «Коаліція ВІЛ-сервісних організацій» провела круглий стіл за темою«Роль громадських організацій в удосконаленні регіональної політики з протидії епідемії ВІЛ/СНІДу та підвищенні ефективності використання бюджетних коштів».

Під час круглого столу було представлено результати громадського аналізу ефективності використання бюджетних коштів та аналізу показників виконання регіональних цільових програм з протидії ВІЛ/СНІДу, а також здійснено презентації методичного посібника: «Регіональні програми від А до Я»,  та методичного посібника: «Механізми громадського контролю за використанням бюджетних коштів».

Особливу увагу було звернуто на обговорення етапів та механізмів громадського моніторингу та участі НУО в процесі підготовки регіональних цільових програм. Проблема ВІЛ/СНІДу повинна бути визначена як пріоритетне питання не лише на рівні програм охорони здоров’я, а також є важливим питанням з точки зору впливу на формування та реалізацію комплексного пакету соціальних послуг для груп ризику. На теперішній час в департаментах соціального захисту населення ВІЛ-інфекція виступає як вторинна ознака визначення складних життєвих обставин.

Основні труднощі/особливості громадського моніторингу регіональних цільових програм:

  1. Досить широкий спектр визначення предмету моніторингу – на кожному етапі створення та впровадження програми є багато питань для фокусу моніторингу (відкритість та прозорість процесу розробки / зміст / виконання / фінансування, тощо.)
  2.  НУО активізуються на етапах розробки та громадського обговорення програм, але практично не приймають участь у ще 2 важливих етапах впровадження програм, що відбуваються щорічно: затвердження бюджетних призначень та моніторинг та звітування по програмам
  3. В кожному регіоні є власні програми соціально-економічного розвитку, які визначають весь подальший розвиток області та, відповідно, пріоритети фінансування. Тому важливо не тільки дивитись на скільки виконується програма з протидії ВІЛ/СНІДу, а й на скільки вона є пріоритетною в кожній окремій області та знаходити обґрунтування пріоритетності наших програм в планах соціально-економічного розвитку.
  4. Практика двох підходів до фінансування програм: 1) створення окремої програми з ризиком відсутності повного фінансування; 2) в деяких регіонах заходи з протидії ВІЛ/СНІДу включають до інших програм з охорони здоров’я для забезпечення їх фінансування, але тоді ВІЛ/СНІД зникає як крос-секторальна проблема.

Під час круглого столу були заслухані презентації.

Захарчук Віталій презентував результати громадського аналізу виконання заходів обласної програми з протидії ВІЛ/СНІД в Херсонській області.

Жук Сергій презентував результати громадського аналізу виконання заходів обласної програми з протидії ВІЛ/СНІД в Полтавській області

Пенашкіна Євгенія презентувала результати громадського аналізу виконання заходів обласної програми з протидії ВІЛ/СНІД м. Маріуполь

 Іванов Дмитро презентував результати громадського аналізу ефективності  використання бюджетних коштів у діяльності обласного центру СНІД, на прикладі закупівель молочних сумішей в Рівненській області

 Андрійченко Дмитро презентував результати громадського аналізу ефективності  використання бюджетних коштів у діяльності обласного центру СНІД, на прикладі закупівель тест-систем в Черкаській області.

 Каплін Діонісій презентував результати громадського аналізу фінансування обласної програми ефективності та використання бюджетних коштів у діяльності обласного центру СНІД, на прикладі закупівель молочних сумішей в Полтавській області

За результатами проведеного моніторингу буде підготовлено та розповсюджено аналітичні звіти.

Підводячи підсумки дискусій під час презентацій консультантів, визначили наступні проблеми проведення громадського моніторингу:

Регіональних програм з протидії ВІЛ/СНІД

Досить часто регіональні програми формуються на основі національної програми, просто дублюючи діяльність без аналізу та оцінки реальних потреб регіону.

У самих організацій, за рахунок того, що вони перетворюються на фактично сервісні організації, фізично не вистачає часу на адвокаційну діяльність, в т.ч. щодо формування та фінансування Програм.

Закупівель за місцеві кошти

Бюджетний моніторинг з боку НУО досить часто призводить до конфлікту інтересів та погіршення співпраці між НУО та держструктурами, в яких проводиться моніторинг. Проте, громадський моніторинг залишається єдиним механізмом, за допомогою якого може бути змінено процеси та процедури бюджетних витрат та забезпечено їх прозорість.

Камінник Ігор підвів підсумок, що подальше залучення НУО до моніторингової діяльності безпосередньо залежить від особистої зацікавленості НУО на місцях в тому, щоб громадський моніторинг та участь в розробці регіональних цільових програмах призводили до реального фінансування програм, прозорого та ефективного використання бюджетних коштів та їх ефективної реалізації запланованих заходів.

 Каланча Костянтин зазначив, що з наступного року ЮНЕЙДС планує активно впроваджувати технічну підтримку регіонального рівня та впровадження механізмів перехідного періоду до 2016 року. На регіональному рівні дуже важливим є виділення коштів на первинну профілактику, які не передбачені в програмах. Основним акцентом подальшої роботи на регіонах має проводитись з тієї позиції, що з кожним роком програми мають все більше фінансуватись з державного та місцевого бюджетів.

Учасники круглого столу дійшли висновків щодо необхідності продовжувати діяльність в наступних напрямках:

-        Узагальненні досвіду ВБФ «Коаліція ВІЛ-сервісних організацій» в забезпеченні технічної підтримки регіональним НУО, які здійснюють громадський моніторинг державних закупівель;

-        Зробити на сайті Коаліції «ВІЛ-сервісних організацій» інформаційно-методичний ресурс для активістів НУО, що здійснюють громадський моніторинг;

-        Забезпечити адвокаційно-технічну підтримку експертів, які здійснюють громадський моніторинг, та юридичну підтримку у разі виникнення протидії з боку комунальних чи державних органів, відносно яких здійснюється моніторинг;

-        Продовжити навчання регіональних експертів задля забезпечення постійного моніторингу бюджетних програм та тендерів на здійснення державних закупівель.

-        Забезпечити розповсюдження досвіду громадського моніторингу на НУО, що працюють не тільки у сфері протидії ВІЛ/ТБ, але надають послуги іншим соціальним групам;

їДіяльність проводиться в рамках проекту ВБФ “Коаліція ВІЛ-сервісних організацій” «Посилення спроможності громадянського суспільства здійснювати громадський контроль за державним фінансуванням та реформуванням системи соціальних послуг для забезпечення сталості системи комплексних послуг з профілактики та лікування ВІЛ/СНІДу, догляду і підтримки», за підтримкии ВБО “Всеукраїнська мережа ЛЖВ” за кошти Глобального Фонду з боротьби з ВІЛ/СНІДом. туберкульозом та малярією.

Контакти

  • http://www.hiv.org.ua/home

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.