bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Дослідження ринку соціального підприємництва

Влітку 2020 Ukraine Social Venures дослідили готовність соціальних організацій продавати свої товари та послуги бізнесові. За результатами дослідження, продаж соціальних товарів та послуги не мала б успіху у форматі В2В.

Ukraine Social Ventures (USV) – ментор для соціального підприємництва та консультант для бізнесу з питань корпоративно соціальної відповідальності. З червня по липень 2020 року команда провела дослідження з метою аналізу готовності соціальних організацій продавати свої товари та послуги бізнесові. Оскільки сучасний ринок соціального підприємництва досі розвивається й рідкко залучений до традиційного процесу купівлі-продажу великими об’ємами, було цікаво дізнатися потенційні причини цього. 

Завдяки дослідженню нам вдалось розкласти по поличках сучасні можливості українського ринку соціальних організацій. Протягом літніх місяців здійснювалась комунікація з соціальними підприємцями, аби отримати інформацію стосовно їх можливостей роботи у форматі В2В. За цей час вдалось зателефонувати 41 організації, листуватися у месенджерах з 25, а також спілкуватися через електронну скринькку з 7. Загалом, пряму пропозицію співпраці з USV отримали 73 організації. Також, ідея проекту здобула підтримку Future Development Agency, які надали інформацію про можливість ще близько 40 підприємствам. 

Для зручності була розроблена анкета, за допомогою якої організації ділилися головною інформацією, як-от: реєстрацією, описами товарів, цінами, а головне - соціальною складовою своєї діяльності. Шляхом анкетування вдалося зібрати дані про 14 унікальних соціальних організацій, які певною мірою готові продавати свою продукцію та послуги бізнесові. Ще 9 відгукнулися на пропозицію у листуваннях. Таким чином, вдадося зібрати 23 соціальні підприємства. Задля логічної організації отриманої інформації було розроблено портфоліо, у якому наявні детальні пояснення діяльності та пропозиції підприємств. Найпоширеніший тип реєстрації - ФОП (9 респондентів), ГО (4 респонденти), а також 3 тих, хто працює над реєстрацією. Товари та послуги, представлені у портфоліо, розділені на 10 тематичних категорій, серед яких екологія, освіта, харчування, благоустрій тощо. 

На жаль, лише 20% підприємств відгукнулися на пропозицію від USV, що свідчить про низький рівень зацікавлення чи готовності до співпраці у такому форматі. Здається, що комунікація продажів у великих об’ємах полягає на плечі працівників, а не окремого менеджера організації. Тому фокус працівників, які спілкувалися з USV стосовно співпраці, здобувають першочергові обов’язки, а не додаткові завдання. 

На додачу, ми проаналізували 11 звітів корпоративної соціальної відповідальності провідних світових та уккраїнських компаній. Ми з’ясували, що більшість соціально-відповідальних бізнесів вже співпрацюють з великими благодійними фондами, або ж створюють соціальний імпакт шляхом створення власних ініціатив. Це спостереження вказує на те, що соціальне підприємництво в Україні має збільшити обсяги своєї діяльності, аби стати корисним інструментом для соціального впливу бізнесу.

За результатами дослідження, початкова ідея створення організації, яка б продавала соціальні товари та послуги не мала б успіху на українському ринку. Це випливає з того, що кількість підприємств, що готові до ефективної комуніккації, невелика. Якість та об’єм продукції й товарів мають зрости, аби бізнесу була цікава пропозиція. На останок, варто зазначити, що переважна кількість товарів та послуг - фізичні чи потребують взаємодії покупця з продавцем. Це сповільнює попит у сучасних умовах діджиталізації, яку вкотре стимудює пандемія. 

Результати показують, що сучасний ринок соціальних організацій не готовий до продажу своєї продукції та послуг бізнесу. Ми знайшли головні причини та намагатимемось досягнути сприятливого стану ринку шляхом інформаційної підтримки організацій та бізнесу. 

Контакти

  • Антон Шулик - 067214 4002
Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 0  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.