bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

REAct: що робити, якщо лікар-нарколог відмовляє у постановці на програму ЗПТ?
25.07.2021

До REAct звернулася клієнтка програми ЗПТ, яка попросила допомогти в отриманні препаратів. Жінка, після виписки з диспансеру, де проходила лікування туберкульозу, звернулася до лікаря-нарколога за місцем фактичного проживання щодо продовження ЗПТ. Лікар не хотів переводити її на самостійний прийом препаратів замісної терапії, шукаючи відмовки, такі як: висловлення підозри у підробці виписки, відсутністю у нього перевірених даних про її діагноз ТБ та ін. Одним з аргументів було те, що НСЗУ підписало договір з його лікарнею на лікування певної кількості пацієнтів і він не буде брати більше бо “за це не платять”.

Що потрібно зробити у такому випадку:

1. Потрібно звернутися до головного лікаря медичного закладу з письмовою заявою (скаргою), в якій вимагати усунення порушення права на отримання безоплатних медичних послуг ЗПТ. Скаргу зобов’язані зареєструвати, надавши вхідний реєстраційний номер. 2. 2.

2. Водночас з цим звернутися на гарячу лінію по ЗПТ з повідомленням про ситуацію, що склалася та проханням надати допомогу у забезпеченні лікування ЗПТ. Гаряча лінія по ЗПТ має належний досвід реагування на повідомлення клієнтів, контакти відповідальних осіб з тематики у регіонах, та може використовуватися як ресурс впливу на ситуацію.

При обставині, якщо лікар-нарколог посилається на неможливість поставити особу на отримання ЗПТ через наявність обмежень за кількістю пацієнтів, які, начебто, існують, то слід розуміти наступне.

  • Медичний заклад має отримувати фінансування з боку держави на надання тих чи інших медичних послуг за відповідним пакетом. У такому випадку річ йде про пакет медичних послуг, гарантованих державою – «Лікування осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів із використанням препаратів замісної підтримувальної терапії».
  • Твердження лікаря-нарколога, по-перше, слід перевірити. Це можна зробити на офіційному сайті НСЗУ. Зверху у стрічці меню є посилання «Укладені договори», натискаємо на неї – розгорнеться сторінка, яка містить зліва перелік посилань – вибираємо «Договори зі спеціалізованими медичними закладами», натискаємо. На цій сторінці буде видно перелік областей України. обираємо область, натискаємо. Після цього вибираємо конкретний медичний заклад, де сталася подія, натискаємо. Після цього на сайті буде завантажений договір на медичне обслуговування населення за ПМГ цього закладу з НСЗУ на 2021 рік. Знаходимо в отриманих теках потрібну нам послугу – міститься в додатках до договору.
  • Якщо дійсно є чітке визначення кількості пацієнтів (наприклад, 37) це не значить, що вам повинні відмовити, а навпаки. Згідно з умовами, протягом дії договору сторони можуть переглядати заплановану вартість медичних послуг зі внесенням відповідних змін до нього щодо корегування вартості медичних послуг. Тим більше кожен медичний заклад має підтримку не на один, а на більшу кількість різних пакетів медичних послуг, що свідчить про обов’язкову наявність відповідних люфтів на балансі рахунку (можливість коригування між пакетами).
  • Але це також не все. Відносно ЗПТ діє попередній план МОЗ щодо розширення охвату послугами ЗПТ до 5% від розрахункової кількості споживачів опіоїдів, в межах якого було закуплено препарати ЗПТ в значному обсязі, тобто самі препарати ЗПТ є в наявності в областях, зберігаються на складах та у разі виникнення потреби (звертання пацієнтів до якогось сайту ЗПТ у кількості вище раніше передбаченої) такий медичний заклад може отримати додаткову необхідну кількість ліків на підставі наказу МОЗ про їх перерозподіл згідно з потребами лікування ЗПТ, що передбачено відповідним відомчим порядком.

А це значить, що є всі законні підстави для вимоги про постановку клієнта на лікування ЗПТ до цього медичного закладу.

3. Якщо, раптом, вказані вище у п.1, 2  дії не привели до належного результату – потрібно звернутися до обласного управління охорони здоров'я із письмовою заявою (скаргою) вже також на дії головного лікаря медичного закладу щодо відсутності реагування, в якій вимагати усунення порушення прав особи на отримання медичних послуг та допомоги, яку зобов’язані зареєструвати та відреагувати.

4. Одночасно з цим можна звернутися до Національної служби здоров’я України (НСЗУ) подавши скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ. Зазвичай НСЗУ не залишає такі повідомлення поза увагою, тому керівництво медичних закладів не зацікавлено у таких скаргах, намагається не допускати до такого розвитку подій у разі конфлікту. 

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.