bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

100 днів незламності: як Дія.Бізнес у Тернополі здолав «шок» і запустив нові проєкти
06.06.2022

???? Волонтерство, повернення в офіс і перші резиденти

 
Четвер, 24 лютого 2022 року розділило життя кожного члена команди Дія.Бізнес, як і життя всіх українців на “до” і “після”. «Війна почалась!…», - прогреміло як вирок, перемішало думки, знищило усі плани… Шок, страх, зневіра…
 
Та ми вирішили: “Роби те, що вмієш найкраще. Там, де зараз можеш”.
Волонтерство стало для нас формою боротьби за українську Державність. Кожен із членів команди обрав напрямок, де міг бути найбільш корисним. Тож, перші три тижні війни ми плели сітки, допомагали в організації штабів, готували їжу для наших героїв, розселяли людей, які потребували прихистку, збирали речі та ліки для передової, надавали психологічну та фізичну допомогу.
Українці не лише сильні духом, а й економічно ми незламні - тому ми вирішили, що саме час довести - тому розробили план перших кроків для роботи під час воєнного стану, скорегували модель нашої діяльності та повернулися в офіс.
 
У середині березня Центр Дія.Бізнес у Тернополі знову відчинив свої двері для відвідувачів.
Спільно з нашими добрими партнерами бізнес-центром К15, ми запустили перший у Тернополі коворкінг. Це дало змогу людям, чий офіс більше не працює, або ж тим, хто, рятуючись від обстрілів, переїхав з іншого міста і шукав локацію – продовжити працювати і робити свій внесок в економіку нашої держави.
 
Життя у центрі підтримки підприємців Дія.Бізнес у Тернополі почало вирувати, люди з усіх куточків України стали резидентами нашого спейсу, працювали, знайомились, ділились досвідом, знаходили партнерів, однодумців та підтримували один одного. Було відрадно бачити, як у нас в офісі випадково зустрічалися старі товариші чи колишні колеги з Харкова, Києва, Миколаєва, Херсона… Як тепло обіймалися, як ділилися життям “до”, як розмірковували про життя, яке буде обов’язково буде після Перемоги, і головне - як бути сильними зараз.
 
“Перший тиждень відчувались певна тривога, коли ти розумієш, що працюєш в скляному приміщенні.. Але атмосфера і підтримка, яку створили всі резиденти коворкінгу – додавали впевненості і мотивації працювати на економічному фронті країни”, – ділиться спогадами про перші робочі тижні менеджер з комунікацій центру Дія.Бізнес у Тернополі Юлія Коробій.
 
????‍???? Консалтинг вистояв і розвивається далі
 
Окрім коворкінгу – ми почали запрошувати до співпраці фахівців, які готові разом із нами допомогти українському бізнесу та ФОПам продовжити свою діяльність у час війни.
Таким чином до нас приєднались півсотні консультантів з різних сфер – це юристи, маркетологи, фінансисти, адвокати, психологи, фахівці з митної справи, аналітики та стратеги, менеджери та ще багато інших професіоналів з великим досвідом. Ці люди готові надавати свої консалтингові послуги діючим та майбутнім підприємцям, які зараз у скрутному становищі. Серед наших нових консультантів суттєву частку займають українці, які вимушено покинули рідні місця - їм ми також допомагаємо у адаптації в нашому регіоні, експертному позиціонуванні, пошуку нових клієнтів.
Загалом за 100 днів ми опрацювали 195 запитів, які надійшли до Центру Дія.Бізнес у Тернополі, з них:
  • - звернення з тематики:
  • - як оформити в додатку “Дія” довідку ВПО;
  • - як внутрішньо переміщеним особам отримати фінансову допомогу від держави;
  • - пошук альтернативних сервісів на заміну російським та як правильно здійснити перехід з Tilda, 1C, Бітрікс24, ERP і CRM-систем;
  • - допомога в подачі заявок на грантові проекти для відновлення та підтримки бізнесу в умовах війни.
Первинні та вторинні консультації на національній платформі Дія.Бізнес: підприємці звертались з широким спектром запитань, зокрема як відкрити та зареєструвати ФОП/ТОВ, як вести податковий облік в період воєнного стану, як запустити нові напрямки бізнесу та побудувати бізнес-модель в умовах війни, частими були запити щодо трудових та договірних взаємовідносин та як організувати віддалену роботу співробітників компанії.
 
⚡️Релокація бізнесу, вільна pop-up зона, нетворкінг
 
Проаналізувавши потреби та запити підприємців, ми розпочали роботу над ще одним компонентом - це допомога з релокацією бізнесу, яку втілюємо в рамках програми EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП, що спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.
????В рамках цієї ініціативи вже проконсультовано більше 80 підприємців.
 
Найбільші труднощі в переїзді з якими стикаються підприємці - це як юридично правильно здійснити перереєстрацію підприємства, де знайти виробниче приміщення чи орендувати офіс, як здійснити перевезення обладнання і де його розмістити, де знайти житло для співробітників, як відновити та налагодити логічні шляхи, широка потреба в пошуку нових партнерів та клієнтів збуту.
«Досить цікавими кейсами для нас були запити на релокацію ІТ-бізнесу. Важливо, аби компанії могли продовжувати діяльність, формувати ринок ІТ-індустрії та демонструвати професіоналізм спеціалістів з України і на світовому ринку.
Ми сприяємо тому, щоб ІТ-бізнес міг продовжити роботу і підтримувати рівень України, як технологічної та інноваційної держави. Основним для нас було: забезпечити їх комфортом для роботи, надати усе необхідне, і створити для компанії максимально зручні та вигідні умови, які будуть максимально відповідати звичним потребам. Однією з таких компаній були Insoft Global. Тепер вони є резидентами нашого центру. Ми підтримуємо усі ініціатив компанії та допомагаємо в інтеграції у регіоні» - розповідає про свій досвід у наданні консультацій хелпер центру Дія.Бізнес у Тернополі Наталія Лазарчук.
 
???? Також наша Pop-up зона знову наповнилась продукцією – це унікальна локація, де підприємці можуть протестувати свою продукцію перш, ніж вона вийде на широкий ринок, а також відвідувачі нашого центру можуть придбати цю продукцію. Після розміщення взірців товару, наша команда пропонує підприємцям провести віртуальну фокус-групу та зібрати відгуки потенційних клієнтів.
Під час війни послугу з розміщення у Pop-up зоні ми надаємо безкоштовно. Однією з компаній, яка розміщена на Pop-up є PeaR Team — маркетингове агенство нового формату, які тепер ще й створюють ексклюзивний патріотичний мерч.
 
????Ще одна дуже цікава ініціатива, яка з’явилася під час війни – це бізнес-сніданки у Тернополі, які ми започаткували спільно з підприємцем Тарасом Ковальчуком. На сніданках місцеві підприємці та представники бізнесу, які через воєнні дії перенесли свої потужності до нашого регіону, знову мають можливість поспілкуватися та обговорити варіанти співпраці. Підприємці збираються на нетворкінг щосереди - від березня вже відбулось 11 сніданків, які відвідали близько 400 учасників.
 
???? Телеграм-канал нашого Центру Дія.Бізнес у Тернополі ми перетворили на маркет-плейс для підприємців. Він став майданчиком для комунікації представників бізнесу з різних областей. Завдяки цьому ми маємо на меті допомогти у налагодженні екосистеми підприємництва. Телеграм канал Дія.Бізнес І Тернопіль - це місце актуальних новин, пошуку партнерів, розміщення бізнес-оголошень.
Тож за цих 100 днів консультацій та співпраці з підприємцями ми з командою зробили висновок, що українці - це надзвичайно працьовитий та завзятий народ і тил на економічному фронті триматимуть гідно ????
 
 
 
???? Події у Дія.Бізнес - ділимось експертністю, прокачуємо skills, формуємо ком’юніті.
За 100 днів війни ми знову запустили наш освітній напрямок роботи і провели понад чотири десятки подій.
Наші заходи націлені на допомогу підприємцям, на розвиток професійних скілів та на надбання нових знань.
Спікерами на подіях центру Дія.Бізнес виступають експерти різних бізнесових галузей, на зараз левова частка наших доповідачів та менторів – це представники релокованого бізнесу. Участь в освітніх подіях допомагає їм соціально адаптуватись у нашому регіоні, поділитись своїми знаннями та досвідом.
Розпочали ми з підтримуючих зустрічей для підприємців і допомагали їм повернутись у робочий ритм навіть в час війни: працювали з емоціями, шукали мотивацію, ставили нові цілі, долали бар’єри професійного зростання та інше.
Особливий акцент зробили на темах законодавчих змін у сфері оподаткування, фінансів та звітності, а також тих, які допомагають зорієнтуватися на ринку праці та дають можливість здобувати нові професійні навички.
 
Посилився запит на теми кризового лідерства, командоутворення, роботи з клієнтами. Не втратили актуальності питання розвитку бренду, позиціонування на ринку, вибору стратегії діяльності. Відрадно бачити у центрі людей, які стають учасниками різних заходів - приходять вдруге, втретє, вп’яте - значить, їм цікаво, корисно і затишно з нами. Отже, ми добре робимо свою роботу”, - каже Product-менеджер Дія.Бізнес у Тернополі Надія Копилець.
 
Продукти Центру Дія.Бізнес орієнтовані не лише на дорослих. Зокрема, серед завдань - просвітницька робота та заходи щодо запровадження та розвитку підприємницької культури серед дітей та молоді.
 
????Тому наша команда розробила програму освітнього курсу для підлітків “Перші гроші”. Стартуємо вже у червні. Мета курсу “Перші гроші” - допомогти дітям навчитися мислити системно, набути навичок для успішної реалізації своїх ідей. За результатами курсу кожен учасник оформлює та презентує свою бізнес-ідею.
 
Також ми активізували співпрацю з великими компаніями: обговорюємо майбутні проекти з компанією “Київстар” та спільно з компанією “Молокія” виступили організаторами екскурсії на підприємство.
Компанія “Молокія” запросили власників та менеджерів HoReCa місцевого та релокованого бізнесу у Тернополі відвідати виробництво, аби на власні очі переконатись у безпеці та якості продуктів та сировини від компанії.
 
Метою таких заходів є допомога та підтримка підприємств у налагодженні зв’язків та пошуку нових партнерів. Адже працюючий бізнес — це надійний тил України. Тому дуже важливо, щоб у такий скрутний час бізнес зростав і міг розвиватись”, - прокоментувала захід керівниця Центру підтримки підприємців Дія.Бізнес у Тернополі Ксенія Качурівська
 
Центр Дія.Бізнес у Тернополі - це також місце, де народжуються нові ком’юніті. Так, на нашій локації відбулась зустріч ІТ-спеціалістів Харкова та Сум. Партнером події став Харківський IT Cluster, участь у заході взяв заступник начальника Тернопільської обласної державної адміністрації Михайло Гапула. Нові знайомства та довгоочікувані зустрічі, море можливостей та ідей і, звичайно, актуальні новини ІТ — усе це було обговорено під час заходу.
 
????‍????“В2В in Ternopil”, “Робота на Тернопільщині” та інформаційні корисності
Варто згадати про ще одну нову ініціативу центру, яка народилась під час війни: Ініціатива “В2В in Ternopil” – це допомога релокованому бізнесу від підприємців Тернополя. Відрадно, що багато підприємців Тернопільщини висловили готовність підтримати своїх колег з регіонів активних бойових дій. Відтак наші місцеві бізнесмени готові надавати релокованим свої послуги зі знижками та у пріоритетній черзі. Хто готовий також підставити своє плече - долучайтеся!
У квітні ми запустили телеграм-канал та чат-бот «Робота на Тернопільщині», який функціонує у партнерстві з Тернопільською обласною державною адміністрацією та Тернопільською обласною службою зайнятості. Розробили чат-бот ІТ фахівці Master of Code Global. Тут підприємці можуть розмістити вакансію, а шукачі – знайти роботу.
 
Також ми підтримували тут, у Тернополі, команду нашого Міністерства цифрової трансформації України, коли вони презентували сміливість та розвиток України на міжнародній масштабній події Diia Summit Brave Ukraine у Давосі на Digital Hub Ternopil.
 
Медіа-майданчики нашого центру поповнилися новими рубриками - ми намагаємось бути корисними та інформативними - збираємо та публікуємо на наших ресурсах інформацію для підприємців.
 
????????Ми віримо в Перемогу, тому діємо зараз
Отже, від 24 лютого наша команда продовжувала бути активною, і потрапивши у “турбулентність” нової реальності, ми вчимося у ній жити та працювати. Нашими знаннями, навичками, напрацюваннями та досвідом - ми ділимося з іншими. Війна змінила устрій нашого життя, але не змінила місію Дія.Бізнес: “Зробити Україну - країною підприємців”.
Тож, продовжуємо допомагати українському бізнесу тримати сильний економічний тил: бо битви виграє армія, а війну – економіка ????
 
 
Ми вдячні за підтримку: Міністерству цифрової трансформації України, Валерії Іонан, Марку Арсентєву, Артему Платонову, Тернопільській обласній державній адміністраціїМихайлу ГапуліТернопільській міській раді, компанії Колумбус та бізнес-центру K15.
 ????????
 

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.