Чим загрожує розміщення громадськими організаціями платних матеріалів у ЗМІ
На мою думку така тенденція є дуже небезпечною як для самої організації, так і для їх колег, оскільки:
Зазначені аргументи висвітлюють мої особисті переконання. Але цікаво подискутувати з колегами, які дотримуються протилежної думки.
Також цікаво було б почути відповідь на це запитання представників донорів. А це значить, що мій наступний крок – звернення до них по коментар :)
Коментарі
Ти маєш на увазі лише джинсу, чи й матеріали які позначаються "Реклама"?)
саме джинсу)
Марино, за інформацією знайомих, які працюють в медіасфері, які мають справу з розміщенням, замовленням послуг у ЗМІ, половина провідних українських інтернет-видань беруть гроші за розміщення своїх новин. Навіть не так, хлопці самостійно монтують новинні ролики, пишуть статті, і платять за розміщення їх у ЗМІ. А ззовні матеріали виглядають як звичайні новини. Сьогодні плата відбувається за ДОСТУП до аудиторії, а не стільки за зміст інформації.
Ти, Тарасе, назви мені, хто з НДО розміщує інфу за гроші? Не бізнес, НДО? Може твої джерела в інтернет-виданнях готові розкрити цю інфу?
Знайомі працюють більше у політичній сфері :), про будівельників громадянського суспільства інформації немаю
Інше питання про журналістів та їх журналістику. Коли журналісти не перевіряють факти, новини штампуються для генерування трафіку - хіба тут до інфоприводів від громадських організацій?
значить фігові інфоприводи.
якщо інфопривід хороший - його беруть у ЗМІ і ставлять.
якщо ні - то за гроші він кращим не стане
"фіговість" - поняття відносне. прохання допомогти хворому родичу/другу редактора ЗМІ (провідного журналіста) стає "інфоприводом", а якщо з проханням розмістити подібну інформацію звернеться просто парень з вулиці, той самий редактор однозначно відмовить. якщо ти "парень з вулиці" - практично будь-який твій інфопривід - "фігня"... звичайно, на видатних тренінгах видатних ГОшних піарщиків розповідаються інші теорії :)
мм Богдане, для мене однозначно неприйнятно, коли НДО ставить інфо в ЗМІ за гроші.
До чого тут хворий друг і т.п. не розумію
Марино, для мене теж неприйнятна думка, що НДО платять за публікації у ЗМІ. я тут повністю Вас підтримую. "хворий друг" - це лише приклад, коли один і той самий інфопривід може або з'явитись у ЗМІ - якщо йде від "своєї" людини/НДО, або не з'явитись - якщо йде від людини/НДО з вулиці. це все я веду до того, що мало мати "інфопривід", для того, щоб з'являтись у ЗМІ. НДО мають ставати "своїми", але не через касу чи родинно/кумівські зв'язки, а завдяки професійній роботі зі ЗМІ. а цьому, на мою думку, у нас практично не навчають, або я погано знаю стан справ у цій сфері ;)
100% погоджуюсь
До слова: у Львові саме намагаються виправити цю ситуацію із медіа-привабливістю громадських організацій
http://bit.ly/1abSsS3
Цікаво, Олеже, а Ви там будете? Щоб потім розказати що ж рекомендує експерт?
Так, планую відвідати. Якщо є бажання, напишіть мені на [email protected], надішлю Вам тези з того, що розкажуть. Може дійсно існує якийсь інструмент по ефективній співпраці ГО-ЗМІ, а ми про це просто не знаємо :) Або ж також приїжджайте за можливості
а) чи багато НГО розсилають регулярно свої прес-релізи, пишуть їх правильно і цікавляться якщо щось не так то як зробити так у ЗМІ
б) он-лайн ЗМІ набагато швидше поставлять новину НГО, тому що це інші затрати ніж друкована ЗМІ, не кажучи про радіо чи ТВ, але це теж можливе
в) коли стосунки із ЗМІ вже налагоджені то можна розмістити інколи і платний матеріал, за кошти проекту і з будь-якими примітками що він оплачений. Бувають моменти коли потрібно трохи більше розповісти читачам, чи прізвища згадати, спонсорів тощо, які безкоштовно можуть не згадати. Т.то коли принципове дотримання змісту повідомлення і його трансляція читачу.
Щодо аргументів Марини, то вони імпонують мені і є одна дуже вадлива примітка від Тараса щодо плати за доступ до аудиторії.
Ой, друзі) Маю чудовий досвід (працювала керівником ЗМІ) і можу вести тренінги. Якщо коротко: платити не треба (якщо кошти на це не закладались, а ви хочете "злівачити" і гарно "похвалитися"), а треба гарно писати, розуміти які інформаційні приводи цікаві яким ЗМІ, вдумливо їх організовувати.
АЛЕ розумійте, що інколи на дуже цікаві інформприводи немає "ніг" і "рук". І не факт, що й чудово написаний прес-реліз буде розміщено. Миколо, навіть і у інтернет-ЗМІ. :-)
Я представниця НДО. За 13 років роботи лише 2% газет опубліковували матеріали нашої роботи безкоштовно. Особливо, якщо в публікаціях йшлася мова про підтримку донорів.
Якщо ви 13 років розміщуєте публікації за гроші, я взагалі дивуюсь, як у вас ті 2% з'явилися.
Я працюю в громадській організації 7 років. Щороку про нас чи з нашою участю понад 300 публікацій/сюжетів. Жодного за гроші.
Хто ставить проплачені матеріали, той має розуміти, що змушений буде робити це все життя. Так вам і треба.