1.Нормативні документи для відкриття групи для незрячих дітей у дитячому садку (умови,вимоги до кадрів, обладнання, методичне забезпечення) 2.Програми виховання та навчання для незрячих дітей в дитячому садку"
Головним нормативним документом має стати Закон про дошкільну освіту http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2628-14 Зверніть увагу на ст. 12. У вас 2 варінти: відкривати таку групу або в "дошкільному навчальному закладі (яслах-садку) компенсуючого типу" або у "дошкільному навчальному закладі (яслах-садку) комбінованого типу". Ви, напевно, вже пригледіли собі вже конкретний дитячий садок? Якщо він не компенсуючого типу, то подивіться уважно його Статут. Якщо там не прописано, що можна відкривати такі групи, то треба буде, щоб адміністрація закладу зробила відповідіні зміни/доповнення до Статуту.
Далі... В пакеті нормативних документів мають бути: Державна національна програма «Освіта»/ «Україна ХХІ століття»(1991р.), Національна програма « Діти України»(1996 року за №63/96), Національна доктрина розвитку освіти(17 квітня 2002року №347/2002). В змісті цих документів вказується на необхідність реалізації конституційного права громадян на одержання освіти, підвищення якості освіти та її відповідності державним стандартам, щоб зміст, форми, методи і засоби організації навчального процесу відповідали віковим, ПСИХОФІЗИЧНИМ особливостям, схильностям, здібностям, інтересам, ВИМОГАМ охорони життя і здоров’я вихованців.
Далі... Наказ МОН “Про створення умов щодо забезпечення права на освіту осіб з інвалідністю” http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=25374378 Потім Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл(шкіл-інтернатів), груп продовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах » від 20 лютого 2002року за № 128. Там визначено наповнюваність спец. груп для дітей сліпих, зі складними дефектами розвитку – 6 чоловік, з косоокістю і амбліопією, зі зниженим зором – 10 чоловік. Досвід є в Львівському навчально-реабілітаційному центрі "Левеня" для дітей з порушеннями зору, Миколаївському навчально-виховному комплексі «школа-дитячий садок» для дітей з порушеннями зору
Лілія, я вам дуже вдячна і негайно передам всю інформацію батькам.
Наскільки я знаю, батьки звертались у спеціалізований садок для дітей з вадами зору, але там їм відмовили, мотивуючи відмову тим, що дитина (4 роки) тотально незряча, а у дитсадку діти з остаточним зором, і у вихователів нема досвіду виховання тотально незрячої дитини. І треба знайти 6 дітей незрячих, щоб відкрити групу, а це майже нереально, враховуючи різний вік дітей.
Можна організувати для вихователя/вихователів курси підвищення кваліфікацї. Для цього треба знайти спонсора і місце, де педагог (чи педгоги) пройдуть курси і отримають "корочки". Головне - було б бажання у адміністрації закладу. І у керівництва райво/міськво (садок, мабуть, в комунальній власності?) Для цього треба добре замотивувати їх. Чим - треба подумати...
Коментарі
Головним нормативним документом має стати Закон про дошкільну освіту http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2628-14 Зверніть увагу на ст. 12. У вас 2 варінти: відкривати таку групу або в "дошкільному навчальному закладі (яслах-садку) компенсуючого типу" або у "дошкільному навчальному закладі (яслах-садку) комбінованого типу". Ви, напевно, вже пригледіли собі вже конкретний дитячий садок? Якщо він не компенсуючого типу, то подивіться уважно його Статут. Якщо там не прописано, що можна відкривати такі групи, то треба буде, щоб адміністрація закладу зробила відповідіні зміни/доповнення до Статуту.
Далі... В пакеті нормативних документів мають бути: Державна національна програма «Освіта»/ «Україна ХХІ століття»(1991р.), Національна програма « Діти України»(1996 року за №63/96), Національна доктрина розвитку освіти(17 квітня 2002року №347/2002). В змісті цих документів вказується на необхідність реалізації конституційного права громадян на одержання освіти, підвищення якості освіти та її відповідності державним стандартам, щоб зміст, форми, методи і засоби організації навчального процесу відповідали віковим, ПСИХОФІЗИЧНИМ особливостям, схильностям, здібностям, інтересам, ВИМОГАМ охорони життя і здоров’я вихованців.
Далі... Наказ МОН “Про створення умов щодо забезпечення права на освіту осіб з інвалідністю” http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=25374378 Потім Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл(шкіл-інтернатів), груп продовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах » від 20 лютого 2002року за № 128. Там визначено наповнюваність спец. груп для дітей сліпих, зі складними дефектами розвитку – 6 чоловік, з косоокістю і амбліопією, зі зниженим зором – 10 чоловік. Досвід є в Львівському навчально-реабілітаційному центрі "Левеня" для дітей з порушеннями зору, Миколаївському навчально-виховному комплексі «школа-дитячий садок» для дітей з порушеннями зору
Лілія, я вам дуже вдячна і негайно передам всю інформацію батькам.
Наскільки я знаю, батьки звертались у спеціалізований садок для дітей з вадами зору, але там їм відмовили, мотивуючи відмову тим, що дитина (4 роки) тотально незряча, а у дитсадку діти з остаточним зором, і у вихователів нема досвіду виховання тотально незрячої дитини. І треба знайти 6 дітей незрячих, щоб відкрити групу, а це майже нереально, враховуючи різний вік дітей.
Можна організувати для вихователя/вихователів курси підвищення кваліфікацї. Для цього треба знайти спонсора і місце, де педагог (чи педгоги) пройдуть курси і отримають "корочки". Головне - було б бажання у адміністрації закладу. І у керівництва райво/міськво (садок, мабуть, в комунальній власності?) Для цього треба добре замотивувати їх. Чим - треба подумати...
Раптом щось розумне надумаю - напишу.