Вже 2 роки я працюю контент-менеджером порталу ГУРТ і звертаю увагу на докори з боку читачів нашого ресурсу на те, що їхні прес-релізи та анонси не з`являються в стрічці новин порталу. Зрозуміло, редакція намагається реагувати і давати обґрунтування причини відхилення таких новин та пояснювати, що ми публікуємо новини, які не є рекламою та мають суспільну користь.
На що у відповідь отримуємо: «Чому ж наша новина не суспільна корисна? Ми провели тренінг і навчили 8 тренерів …».
В більшості випадків подібні релізи не виглядають як новини, а як звіт за проведену активність, тому не можна сказати, що вони містять суспільно корисну інформацію, яка стане цікавою для читачів.
Я думаю, що користувачі порталу, які хочуть опублікувати новини своєї організації, вважають їх важливими та вартими поширення на широкий загал. Тобто, і розуміння суспільно корисної інформації в кожного своє.
Тому я вирішив запитати Вас, колеги, що таке «суспільно корисна інформація»? Які є точки зору щодо цієї теми?
Сподіваюсь, що різні точки зору щодо цієї теми стануть в нагоді іншим читачам порталу.
Думаю, говорячи про "суспільну корисність" тієї чи іншої інформації, ви самі себе заганяєте в глухий кут безплідних суперечок, адже питання це дійсно дуже неоднозначне. Раджу апелювати до тематичної спрямованості та редакційних стандартів. Їхнє дотримання дає можливість тримати на належному рівні якість ресурсу, у випадку "розмивання" тематичної спрямованості або зниження стандартів портал перестане бути таким самим цікавим, актуальним та корисним.
Якщо виходити з того, що суспільно корисний - такий, що спрямований на задоволення потреб суспільства в цілому і кожної людини зокрема.. Стосовно інформації, напевно має бути так само. Вимірювати ступінь "потрібності" інформації - непроста й мабуть не дуже вдячна справа. Співчуваю.
Моя думка, що людей треба навчати правильно писати. Дійсно, новина про завершення проекту не має значення. Мають значення зміни, що в результаті цього настали. Треба правильно писати прес-релізи :)
Вже тривали час у нас в редакції є невелике неписане правило - перед тим як прийняти відповідне рішення про те - приймати чи не приймати повідомлення, модератор себе запитує - хто втратить від того, що конкретне повідомлення не з'явиться на порталі. Якщо ми розуміємо, що є конкретні суспільні групи, організації, інформація наведена у повідомленні для яких є важливою для свідомого виконання своїх суспільних функцій, то такі повідомлення/новини зявляються на порталі. Інша справа - якість таких повідомлень. Розміщене повідомлення на порталі - ще не факт, що його прочитали. А навіть якщо прочитали - то яка від нього суспільна користь?
Всі новини розмістити неможливо, якщо це зробити то ГУРТ перетвориться на смітник інформації і серед всього інформаційного хламу буде просто неможливо знайти дійсно важливу інформацію. Новини, які виходять від організації 100% повинні бути соціально-корисні. Чому тоді NEWS-мейкери не телефонують на телеканал Інтер і не кажуть «У нас дуже значима новина – розмістіть, зніміть про нас сюжет». А чим Інтер відрізняється від ГУРТу? Інтер – лідер телебачення України, проведіть порівняння… Другий фактор – ЦЕ ЯКІСНО НАПИСАНИЙ ПРЕС-РЕЛІЗ. Друзі є чимало сайтів, які розповідають як правильно писати, щоб новину розміщали не тільки на ГУРТі, а й на топових порталах новин.
Стосовно лідерства саме Інтеру серед телебачення...ну, то не такі вже вони й лідируючі. А, маючи досвід роботи саме з ТБ, скажу, що там багато залежить від керуючого (того, хто платить гроші). Якщо їм цікаве висвітлення тієї чи іншої тематики, то воно з'явиться в ефірі, а якщо ні - то ніхто і не читатиме той нещасний чи якісно написаний прес-реліз. Якщо у них є "своя програма" по зомбуванню українського населення, то там і будуть показувати цілодобово бездарні російські сєріали, які клепають з шаленою швидкістю. Кожна організація, яка має свої інформаційні ресурси (радіо, ТБ, друковані видання, інформ.портали), як на мене, має визначитися з "політикою" свого ресурсу: на кого і на що вони орієнтуються? Чи це політичний ресурс (прихильник одного чи того, хто платить), громадський (але що може цікавити громадськість?) і т.д. Такі інформаційні засоби формують суспільство
Хочу погодитись з пані Мариною. Правильно писати прес-релізи - це ще вміння правильно поставити акцент. Наприклад, показати не те, що відбувся захід, який зібрав впливових людей, а - результат. Показати здобутки обговорень, рішення, реальний вплив роботи. Подумати, хто це буде читати і чому це має стати йому цікавим
Пані Алло, Інтер лідер України згідно GFK. Я працював на одному з телеканалів, а на данний момент чудово співпрацюю з Українськими телеканалами. Бувало таке, що за 3 дні "5 канал" висвітлював роботу Фонду 4 рази, а 1+1 за 1 день був 2 рази ). Якщо новина цікава та актуальна її розмістить любий телеканал та інформаційний портал ). Все залежить від актуальності та правильності написання прес-релізу. І взагалі ми відійшли від теми. Новини на ГУРТі повинні бути актуальні та правильно написані.
Це, як у музиці. Якщо навколо звучить Крістіна Орбокайте (да простять мене прихильники її творчості) і не чути нічого цікавого і справді якісного, то люди це споживають і вважають витвором музичного мистецтва (не всі, але 90%), а якщо суспільству відкрити інші можливості цієї сторони - то розгорнеться зовсім інший бік і свідомість людей. Я до того, що люди самі часто не знають, що хочуть, що є гарно, якісно. Їм треба допомогти і розкрити можливості вибору, акцентувати увагу на важливих питаннях, які актуальні і треба вирішувати СЬОГОДНІ, бо ЗАВТРА може і не бути.
можуть виникнуть питання "а хто визначає цю якість?" "что такое хорошо, что такое плохо?", то я готова буду відповісти
Дякую, пане Дмитре. Особисто для мене, скажіть, будь ласка, у чому саме Інтер обрано лідером? (у його російськомовності чи українофобстві), вибачте за таку мою реакцію, але іншого відчуття цей канал не викликає. До Ваших слів про цей канал я не маю ніякого негативу (я справді поважаю Вашу думку, бо вона об'єктивна), просто дууже здивувала дана інформація.
"Чому тоді NEWS-мейкери не телефонують на телеканал Інтер і не кажуть «У нас дуже значима новина – розмістіть, зніміть про нас сюжет»" - може нема що насправді показувати? і в решті решт, як на мене є сенс звертатись до ЗМК у випадку, якщо глядач - твій донор або потенційний донор - таким чином, виступаючи по тєлєку ти обгрунтовуєш свою суспільну корисність і розраховуєш на їх фінансову підтримку
Все просто Інтер - лідер переглядів. Цей телеканал дивиться найбільша кількість людей в україні згідно данних єдиної компаніїї, яка "міряє" телеканали. Пані Алло, я про контент телеканалу не кажу. А новини на інтері дійсно актуальні.
Новини актуальні, я згодна. А все інше? І це дивиться населення України...!? тепер не дивно, що у більшості наших земляків і землячок такий дрімучий стан. Дякую, пане Дмитре
от і маємо в результаті такий образ українця http://korrespondent.net/ukraine/events/1194822-korrespondent-sociologi-sostavili-portret-sovremennogo-srednestatisticheskogo-ukrainca/ Не останню роль у цьому відіграють сучасні медіа та акценти, які вони розставлять
Я не беру до уваги контент телеканалів, я кажу саме про новини. Мені також не подобається 70% ефіру кожного каналу ) але новини дивлюсь на всіх телеканалах )) Пані Алло, дякую за дискусію!
Відверто дивує розмах патерналізму в нашому "третьому секторі"! Всі нам щось винні: телеканали, звичайно, зобов'язані ставити новини, які МИ вважаємо суспільно корисними та важливими, що вже казати про ГУРТ! А коли кажуть що вчитись треба, користуємось відмовками, мовляв, немає сенсу, там все вже визначено заздалегідь. Хоча інші давно вже навчились і успішно користуються... Не хочете щоб телебачення вами маніпулювало - маніпулюйте телебаченням, іншого виходу немає. Не знаєте як - вчиться, не виходить - думайте, працюйте, намагайтесь ще.
Максиме, мій коментар стосувався коментаря Алли (як підтвердження).
Михайле, Ви знаєте, скільки людей відчувають себе ображеними, тому що їх новини у нас не розміщуються. Вже у фейсбуці знаходять і там пишуть. Одного разу на конференції довелось слухати публічні дорікання від одного з діячів громадського сектору як от ми нігадяї - новини не розміщуємо, статті дуже цікаві не ставимо, банери не розміщуємо ))
Дмитро а не Максим:) Тарасе, я знаю це все. А скільки разів чув на всіляких конференціях заклик зобов'язати телеканали показувати інформацію, яку громадські організації вважають важливою та суспільно-корисною! Але такими методами не громадянське суспільство будується, а інше...
Михайле, зараз ми завершуємо проведення дослідження інформаційної інфраструктури громадського сектору. Я сподіваюсь, у квітні ми опублікуємо фінальну версію. один з висновків, який ми для себе вже зараз зробили - те, що відбувається в інформаційному плані у громадському секторі, більшість гравців повністю задовольняє...
Смішно )) "зобов'язати телеканали показувати інформацію, яку громадські організації вважають важливою та суспільно-корисною" - це буде дурдом-веселка )). Уявіть скільки зареєстровано НГО і скільки у них СОЦІАЛЬНО-ВАЖЛИВИХ новин... Для цього потрібно створити телеканал соціалььних новин, який буде мовити 24 год\добу та й то цього часу не вистачит на всіх )) Тарасе, а докори будуть завжди, хчете Ви цього чи ні і завжди будуть ображені. Просто потрібно бути професіоналом і самому розуміти важлива ця чи інша інформація для медіа, навітть соціальних.
Як на мене , то потрібно ГУРТу згуртуватися навколо пріоритетних напрямків діяльності держави та ОГС . Ці напрямки можна окреслити , як головні цілі тисячоліття для України . І в такому інформаційному полі потрібно далі крокувати . Я згоден з колегой , який не хоче перетворювати цей інформаційний портал в смітник тому , що є речі другорядні , які можуть перотворити колективну працю ГУРТу на громадсько - гламурний бенефіс . А виклики тисячоліття для України , це необхідність спромогтися нашій державі опанувати демократію та конкурентоздатність нашого суспільства в глобалізованому світі . Тому без розвинутої європейської громадянської мережі нам цього не досягти .
Безумовно, актуальність ніхто не відміняв. Але то вже, на мою думку, інший критерій. Так, інформація завжди має цінність, от тільки часто лише для тих, хто її поширює
Коментарі
Думаю, говорячи про "суспільну корисність" тієї чи іншої інформації, ви самі себе заганяєте в глухий кут безплідних суперечок, адже питання це дійсно дуже неоднозначне. Раджу апелювати до тематичної спрямованості та редакційних стандартів. Їхнє дотримання дає можливість тримати на належному рівні якість ресурсу, у випадку "розмивання" тематичної спрямованості або зниження стандартів портал перестане бути таким самим цікавим, актуальним та корисним.
Якщо виходити з того, що суспільно корисний - такий, що спрямований на задоволення потреб суспільства в цілому і кожної людини зокрема.. Стосовно інформації, напевно має бути так само. Вимірювати ступінь "потрібності" інформації - непроста й мабуть не дуже вдячна справа. Співчуваю.
Моя думка, що людей треба навчати правильно писати. Дійсно, новина про завершення проекту не має значення. Мають значення зміни, що в результаті цього настали.
Треба правильно писати прес-релізи :)
Вже тривали час у нас в редакції є невелике неписане правило - перед тим як прийняти відповідне рішення про те - приймати чи не приймати повідомлення, модератор себе запитує - хто втратить від того, що конкретне повідомлення не з'явиться на порталі. Якщо ми розуміємо, що є конкретні суспільні групи, організації, інформація наведена у повідомленні для яких є важливою для свідомого виконання своїх суспільних функцій, то такі повідомлення/новини зявляються на порталі. Інша справа - якість таких повідомлень. Розміщене повідомлення на порталі - ще не факт, що його прочитали. А навіть якщо прочитали - то яка від нього суспільна користь?
Всі новини розмістити неможливо, якщо це зробити то ГУРТ перетвориться на смітник інформації і серед всього інформаційного хламу буде просто неможливо знайти дійсно важливу інформацію. Новини, які виходять від організації 100% повинні бути соціально-корисні.
Чому тоді NEWS-мейкери не телефонують на телеканал Інтер і не кажуть «У нас дуже значима новина – розмістіть, зніміть про нас сюжет». А чим Інтер відрізняється від ГУРТу? Інтер – лідер телебачення України, проведіть порівняння… Другий фактор – ЦЕ ЯКІСНО НАПИСАНИЙ ПРЕС-РЕЛІЗ. Друзі є чимало сайтів, які розповідають як правильно писати, щоб новину розміщали не тільки на ГУРТі, а й на топових порталах новин.
Стосовно лідерства саме Інтеру серед телебачення...ну, то не такі вже вони й лідируючі. А, маючи досвід роботи саме з ТБ, скажу, що там багато залежить від керуючого (того, хто платить гроші). Якщо їм цікаве висвітлення тієї чи іншої тематики, то воно з'явиться в ефірі, а якщо ні - то ніхто і не читатиме той нещасний чи якісно написаний прес-реліз. Якщо у них є "своя програма" по зомбуванню українського населення, то там і будуть показувати цілодобово бездарні російські сєріали, які клепають з шаленою швидкістю.
Кожна організація, яка має свої інформаційні ресурси (радіо, ТБ, друковані видання, інформ.портали), як на мене, має визначитися з "політикою" свого ресурсу: на кого і на що вони орієнтуються? Чи це політичний ресурс (прихильник одного чи того, хто платить), громадський (але що може цікавити громадськість?) і т.д. Такі інформаційні засоби формують суспільство
Хочу погодитись з пані Мариною. Правильно писати прес-релізи - це ще вміння правильно поставити акцент. Наприклад, показати не те, що відбувся захід, який зібрав впливових людей, а - результат. Показати здобутки обговорень, рішення, реальний вплив роботи. Подумати, хто це буде читати і чому це має стати йому цікавим
Пані Алло, Інтер лідер України згідно GFK. Я працював на одному з телеканалів, а на данний момент чудово співпрацюю з Українськими телеканалами. Бувало таке, що за 3 дні "5 канал" висвітлював роботу Фонду 4 рази, а 1+1 за 1 день був 2 рази ).
Якщо новина цікава та актуальна її розмістить любий телеканал та інформаційний портал ). Все залежить від актуальності та правильності написання прес-релізу. І взагалі ми відійшли від теми. Новини на ГУРТі повинні бути актуальні та правильно написані.
Це, як у музиці. Якщо навколо звучить Крістіна Орбокайте (да простять мене прихильники її творчості) і не чути нічого цікавого і справді якісного, то люди це споживають і вважають витвором музичного мистецтва (не всі, але 90%), а якщо суспільству відкрити інші можливості цієї сторони - то розгорнеться зовсім інший бік і свідомість людей. Я до того, що люди самі часто не знають, що хочуть, що є гарно, якісно. Їм треба допомогти і розкрити можливості вибору, акцентувати увагу на важливих питаннях, які актуальні і треба вирішувати СЬОГОДНІ, бо ЗАВТРА може і не бути.
можуть виникнуть питання "а хто визначає цю якість?" "что такое хорошо, что такое плохо?", то я готова буду відповісти
Дякую, пане Дмитре. Особисто для мене, скажіть, будь ласка, у чому саме Інтер обрано лідером? (у його російськомовності чи українофобстві), вибачте за таку мою реакцію, але іншого відчуття цей канал не викликає. До Ваших слів про цей канал я не маю ніякого негативу (я справді поважаю Вашу думку, бо вона об'єктивна), просто дууже здивувала дана інформація.
"Чому тоді NEWS-мейкери не телефонують на телеканал Інтер і не кажуть «У нас дуже значима новина – розмістіть, зніміть про нас сюжет»" - може нема що насправді показувати? і в решті решт, як на мене є сенс звертатись до ЗМК у випадку, якщо глядач - твій донор або потенційний донор - таким чином, виступаючи по тєлєку ти обгрунтовуєш свою суспільну корисність і розраховуєш на їх фінансову підтримку
Все просто Інтер - лідер переглядів. Цей телеканал дивиться найбільша кількість людей в україні згідно данних єдиної компаніїї, яка "міряє" телеканали.
Пані Алло, я про контент телеканалу не кажу. А новини на інтері дійсно актуальні.
Новини актуальні, я згодна. А все інше? І це дивиться населення України...!? тепер не дивно, що у більшості наших земляків і землячок такий дрімучий стан.
Дякую, пане Дмитре
от і маємо в результаті такий образ українця http://korrespondent.net/ukraine/events/1194822-korrespondent-sociologi-sostavili-portret-sovremennogo-srednestatisticheskogo-ukrainca/
Не останню роль у цьому відіграють сучасні медіа та акценти, які вони розставлять
Я не беру до уваги контент телеканалів, я кажу саме про новини. Мені також не подобається 70% ефіру кожного каналу ) але новини дивлюсь на всіх телеканалах ))
Пані Алло, дякую за дискусію!
А до чого тут це, Тарасе?
Ми ж тут ніби про новини на ГУРТі спілкуємось.
Відверто дивує розмах патерналізму в нашому "третьому секторі"! Всі нам щось винні: телеканали, звичайно, зобов'язані ставити новини, які МИ вважаємо суспільно корисними та важливими, що вже казати про ГУРТ! А коли кажуть що вчитись треба, користуємось відмовками, мовляв, немає сенсу, там все вже визначено заздалегідь. Хоча інші давно вже навчились і успішно користуються...
Не хочете щоб телебачення вами маніпулювало - маніпулюйте телебаченням, іншого виходу немає. Не знаєте як - вчиться, не виходить - думайте, працюйте, намагайтесь ще.
Михайле, згоден з Вами на 300%!!!
Максиме, мій коментар стосувався коментаря Алли (як підтвердження).
Михайле, Ви знаєте, скільки людей відчувають себе ображеними, тому що їх новини у нас не розміщуються. Вже у фейсбуці знаходять і там пишуть. Одного разу на конференції довелось слухати публічні дорікання від одного з діячів громадського сектору як от ми нігадяї - новини не розміщуємо, статті дуже цікаві не ставимо, банери не розміщуємо ))
Дмитро а не Максим:)
Тарасе, я знаю це все. А скільки разів чув на всіляких конференціях заклик зобов'язати телеканали показувати інформацію, яку громадські організації вважають важливою та суспільно-корисною! Але такими методами не громадянське суспільство будується, а інше...
Перепрошую, Дмитре :). нежить таки дається взнаки. Дякую Михайле :)!
Михайле, зараз ми завершуємо проведення дослідження інформаційної інфраструктури громадського сектору. Я сподіваюсь, у квітні ми опублікуємо фінальну версію. один з висновків, який ми для себе вже зараз зробили - те, що відбувається в інформаційному плані у громадському секторі, більшість гравців повністю задовольняє...
Смішно )) "зобов'язати телеканали показувати інформацію, яку громадські організації вважають важливою та суспільно-корисною" - це буде дурдом-веселка )). Уявіть скільки зареєстровано НГО і скільки у них СОЦІАЛЬНО-ВАЖЛИВИХ новин... Для цього потрібно створити телеканал соціалььних новин, який буде мовити 24 год\добу та й то цього часу не вистачит на всіх ))
Тарасе, а докори будуть завжди, хчете Ви цього чи ні і завжди будуть ображені. Просто потрібно бути професіоналом і самому розуміти важлива ця чи інша інформація для медіа, навітть соціальних.
Як на мене , то потрібно ГУРТу згуртуватися навколо пріоритетних напрямків діяльності держави та ОГС . Ці напрямки можна окреслити , як головні цілі тисячоліття для України . І в такому інформаційному полі потрібно далі крокувати . Я згоден з колегой , який не хоче перетворювати цей інформаційний портал в смітник тому , що є речі другорядні , які можуть перотворити колективну працю ГУРТу на громадсько - гламурний бенефіс . А виклики тисячоліття для України , це необхідність спромогтися нашій державі опанувати демократію та конкурентоздатність нашого суспільства в глобалізованому світі . Тому без розвинутої європейської громадянської мережі нам цього не досягти .
Кожна інформація має свою Цінність!!!
Особливо Суспільна... :)))
*Актуальність ніхто не відміняв...
Безумовно, актуальність ніхто не відміняв. Але то вже, на мою думку, інший критерій. Так, інформація завжди має цінність, от тільки часто лише для тих, хто її поширює