Потреба затвердження нового акту була зумовлена необхідністю привести його у відповідність до нового Податкового кодексу. Водночас кардинальних змін не внесено, і збережено існуючу процедуру та ознаки неприбутковості.
Також тепер одним наказом визначатимуться як питання ведення Реєстру, так і порядку визначення ознаки неприбутковості. До цього діяли два акти - Наказ ДПА №232 від 11.07.1997 р. «Про затвердження Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ» та Наказ ДПА №355 від 03.07.2000 р. «Про затвердження Порядку визначення структури ознаки неприбуткових установ (організацій)».
Що нового?
Більшість поправок зумовлена тим, що Податковий кодекс згадує ще про інші організації та установи, які можуть бути включені у реєстр. Серед таких:
• Включення до неприбуткових організацій за ознакою «0006» також громадських організацій, які створені з метою надання реабілітаційних, фізкультурно-спортивних для інвалідів (дітей-інвалідів) та соціальних послуг, правової допомоги, провадження просвітньої діяльності.
• Включення за ознакою неприбутковості «0014» окрім науково-дослідних установ та ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації (внесених до Держреєстру наукових установ, яким надається держпідтримка), заповідників, музеїв-заповідників - також музеїв (вони можуть створюватись не тільки як установи та організації, що засновані органами державної влади чи місцевого самоврядування та утримуватись за рахунок відповідних бюджетів (за ознаками «0002» та «0004»), але і фізичними чи юридичними особами відповідно до закону).
• Організації роботодавців та їх об’єднання можуть бути включені у Реєстр неприбуткових організацій (установ) за ознакою неприбутковості «0016» (до цього їх могли включати за ознакою для громадських організацій «0006»).
Серед інших змін:
Передбачено чотири варіанти рішень органу ДПС за результатами розгляду заяви та установчих документів організації: внесення установи (організації) до Реєстру; повторне внесення установи (організації) до Реєстру; відмова у внесенні установи (організації) до Реєстру; присвоєння неприбутковій установі (організації) іншої ознаки неприбутковості. Натомість за попереднім положенням було визначено повноваження тільки двох видів: внесення установи (організації) до Реєстру; відмова внесення установи (організації) до Реєстру.
Вводиться процедура винесення нового рішення «про повторне внесення» до Реєстру, підставою якого є звернення організації (установи) у разі зміни найменування, місцезнаходження організації, присвоєння іншої ознаки неприбутковості.
Передбачено таку підставу виключення із Реєстру як власне рішення неприбуткової організації (установи), тобто організації можуть відмовитись від ознаки неприбутковості.
Чи стосуються зміни тих організацій, які уже включені у Реєстр?
Разом із тим, прийняття нового Положення не тягне за собою перереєстрацію тих установ (організацій), які включені у Реєстр неприбуткових установ (організацій). Також воно не вводить особливих «новел» у реєстрацію неприбуткових організацій порівняно із тими, які були.
При зміні даних організації (місцезнаходження, найменування тощо) протягом 10 днів потрібно подати нові відомості (так і було за попереднім)
Нове Положення – проблеми ті ж, або що потрібно взяти на замітку
Як бачимо, нове Положення не вносить особливих змін, отож «камені спотикання» надалі такі ж як були. Хоча експерти називають чимало проблем у Положенні, на практиці найбільш болючими та такими, які потрібно знати організаціям, які ще не є в Реєстрі, є наступні:
• Аналогічно як і в попередньому Наказі, в новому не визначено строків прийняття рішення органом державної податкової служби щодо розгляду документів про включення установи (організації) до Реєстру неприбуткових (на практиці триває до 10 днів, а може і більше)
• Відсутні у Положенні підстави відмови у включенні у Реєстр неприбуткових організацій (установ), не визначено обов’язок вказувати обґрунтування відмови у рішенні. Як правило, після отримання такого рішення організація (установа) не знає, які підстави відмови, і з’ясування обґрунтування здійснюється уже під час «усних консультацій» чи розгляду скарг в адміністративному та судовому порядку.
• Існують широкі можливості розсуду для органів влади щодо того, включати чи не включати організації до Реєстру та якими мають бути критерії.
Особливо потрібно звертати увагу на врахування у статутах організацій (установ) відповідних положень із Податкового кодексу (наприклад, для громадських організацій – питання заборони розподілу коштів та майна серед засновників та членів, особливості вирішення майнових питань у разі ліквідації (ст.ст. 157.10, 157.13 кодексу). Якщо такі положення відсутні у статуті громадської організації, їй відмовляють у включенні у Реєстр неприбуткових організацій (установ), хоч Податковий кодекс та Положення не вимагає обов’язкової «наявності» таких положень в установчих документах організацій (установ). Натомість, наприклад, законодавство Польщі чітко визначає, що ті чи інші положення мають бути в установчих документах таких організацій. На сьогодні це випливає хіба що із роз’яснень органів податкової служби, водночас не усі організації, які реєструються це вписують у статути, в результаті залишається два шляхи – або до суду або вносити зміни до статутів. Тому не забуваємо про ці положення при складанні статутів.
Варто зазначити, що нове Положення набуває чинності 1 квітня 2011 року.
Положення можна знайти за посиланням
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0161-11Сподіваюсь, що ця інформація буде корисна для користувачів ГУРТу.
Коментарі
Спасибі за роз'яснення, Тетяно.
Тетяно, дякую!
Маю таке запитання: наша новостворена організація при реєстрація отримала довідку, в якій не вказано код неприбутковості. На дзвінок бухгалтера в податковій відповіли, що це не помилка, а так тепер і робиться, код присвоять після особистого візиту і бесіди в податковій. Це справді так і є? І до чого треба готуватися, йдучи на ту бесіду?
Доброго дня, Кирило. Положення про Реєстр неприбуткових організацій не передбачає особистих візитів чи бесід. Процедура така - організація подає заяву за формою затвердженою Положенням та копію статуту. Іспектор вносить у реєстр, видається відповідна довідка. Але радимо піти на бесіду, взяти документи, нічого страшного там не станеться, хоча варто погодитись, не з приємних. В будь-якому разі має бути поданий пакет документів щодо неприбутковості. Окрім того, коди неприбутковості для різних видів неприбуткових організацій визначені з-вом (наприклад, ГО - переважно 0006 чи 0011) тому тут інспектор щодо кодів не дуже вирішує, головне - щоб було рішення позитивним
Тетяно, дуже дякую за роз'яснення!
Дякую, Тетяно!
Тетяно, роз'ясніть, будь ласка, такий момент:
з 1 квітня юридичні особи та ФО-Пи на загальній системі не матимуть права включати у видатки кошти, перераховані ФО-Пам на Єдиному податку (крім тих що надають послуги з інформатизації, але й цим, напевне, не надовго). Як це стосуватиметься неприбуткових організацій? У нас поняття "чистого прибутку" немає, але якщо за рік різниця між отриманими та витраченими коштами складе понад 25%, з усієї суми що перевищують ці 25 відсотків ми маємо таки сплатити податки. Чи можемо ми включати у видатки (пункт 9 нового податкового Звіту) суми коштів, перерахованих ФО-Пам на ЄП?
Бо фактично працювати з єдинщиками ніхто не забороняє, але на початку наступного року така співпраця може вилитись у великі фінансові труднощі.
Для громадських організацій із кодом 0006 це ніяк не вплине, а от для 0011 має значення, чи буде це обмеження на них поширюватись. Інколи ГО відносять до цього коду як іншими, ніж визначені в підпункті "б" цього пункту, юридичними особами, діяльність яких не передбачає отримання прибутку згідно з нормами відповідних законів (наприклад, у деяких областях навіть довелось змінювати цю практику, бо тоді ГО із донорами було важко працювати, бо вони писали "добровільні пожертвування" а у цих ін. перелік видів діяльності). Оці 25 , про які Ви згадуєте (відпов. до п.157.11 ПК) стосуються тільки 0011, тому їм поки немає розяснень, краще перестрахуватись. Ми надсилали запит у податкову, і знаю, що ще ін. організації також, поки що не маємо розяснень
Шановна пані Тетяно. Засновники громадської організації "Інфоцентр" у місті Броди мають проблеми з закриттям даної організації через те, що її керівник кудись безслідно зник, не здає ніяких звітів. Податкова організацію оштрафувала, тепер ще й на суд подала. Але відповідачем в суд викликають одного із засновників, людину, яка немає доступу до інформації про діяльність організації, немає права підпису, і взагалі нічого про цю організацію не знає. ЇЇ неодноразово викликали в податкову службу, вимагали здачі звітів, але пояснення про те, що вона немає ніякого доступу і інформації про організацію було недостатньо. Тепер викликають до суду і Львів.
Ми знаємо про те, що засновники не несуть відповідальнсть за діяльність Правління організації.
Доброго дня, Леся.Відповідно до ч.3 ст.8 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та
забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів,
регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів. Як таких «власників» у ГО немає, а також засновники стають членами (учасниками). Окрім того, радимо посилатись на ч. 3 ст. 96 Цивільного кодексу, що передбачає, що учасник (засновник) юридичної особи не відповідає за зобов’язаннями юридичної особи, а юридична особа не відповідає за зобов’язаннями її учасника (засновника), крім випадків, встановлених установчими документами або законом.
Тому навіть якщо судом буде винесено рішення про задоволення позову податкової, сплату штрафів, воно буде стосуватись самої громадської організації-юридичної особи, стягуватись із рахунків чи майна ГО, а не засновника чи членів громадської організації. Відповідно до ч.2 ст.96 Цивільного кодексу, юридична особа відповідає за своїми зобов’язаннями усім належним їй майном.
При цьому будь які штрафи, які присуджені судом, будуть стягуватись тільки із ГО як юрособи, вони не можуть стосуватись засновників, членів організації, якщо вони не були посадовими особами організації, які відповідальні за ці питання, бо є ряд ст. у Кодексі про адміністративні правопорушення, які передбачають в-сть керівника (особистої) щодо наприклад, порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фіосіб, подання відомостей про виплачені доходи, невиконання законних вимог посадових осіб органів податкової служби.
Щодо припинення, тут є 3 варіанти, в т.ч 1 примусовий. 1) подавати позов до керівника та витребувати документи, печатку, але доведеться на когось все переоформляти, відповідно сплачувати штрафи за неподання звітності, і тоді починати процедуру припинення. 2) або так ця ГО і залишиться. Податкова не може подати позов навіть якщо рік не здавались звіти – для ГО судова практика іде таким чином, що суди відмовляють у задоволенні позову, бо є легалізація і реєстрація юрособи, це різне. 3) Може ще орган легалізації на підставі ст.25 Закону про об’єднання почати перевірку, дати попередження за порушення статуту і потім звернутись до суду із позовом про припинення – але це на його розсуд.
Доброго дня, дякую за інформацію Тетяно.
В мене питання трохи іншого характеру - як ГО з кодом неприбутковості 0006 може взаємодіяти з ФОП чи ПП,
якщо підтвердні документи потім мають іти в податкову і в казначейство?
І чи це взагалі можливо, бо, кажуть, новий податковий кодекс забороняє такі взаємодії.
Буду вдячна за відповідь
Якщо неприбуткова із кодом 0006 отримує тільки ті, які відповідно до ПК звільняються від оподаткування, а переважно вони тільки такі отримують (наприклад, добровільні пожертвування, пасивні доходи та ін.. визначені у ст.157.3 ПК), тоді п.139.1.12 ст.139 ПК взагалі ніякого значення не має. Ст. 139.1.12 ПК визначає, що до складу витрат не включаються та не враховуються при визначені оподатковуваному прибутку витрати, понесені у зв’язку із придбанням товарів (послуг, товарів) та ін.. матеріальних і нематеріальних актів у ФОП, що сплачує ЄП (окрім інформатизації
). Отож мова іде про «оподатковуваний прибуток», а у неприбуткових визначені у ст.157.3 ПК як неоподатковувані. Натомість якщо неприбуткова отримає ін.. доходи не визначені у ст.157.3 ПК, вони оподатковуються + будуть поширюватися обмеження п.139.1.12 ПК
Дуже дякую.
Але краще я наведу конкретний приклад ще.
Ми отримуємо кошти з державного бюджету на проведення події. Нам потрібно організувати проживання гостей. Місць у готелі на вказані дати немає, тому мені потрібно звернутись до ФОП, який/яка займається здачею квартир/будинку у оренду.
Ми, зрозуміло, укладаємо угоду, отримуємо акт здачі-прийому робіт і т.д.
Процедура надходження коштів з держбюджету відбувається через Казначейство. Щоб відбулась проплата казначейству потрібен вище вказаний перелік документів.
Чи в такому випадку ми з кодом неприбутковості 0006 можемо мати юридичні стосунки з ФОП?
У Казначействі, як і в держоргані, що надає кошти, відповідають неоднозначно.
Як це передбачено у податковому кодексі - очевидно, що можете мати. Казначейство контролює видатки, а не доходи. Ст.139 впливає на визначення оподатковуваного доходу (податок сплачується із суми: доходи -видатки) але неприбуткова коли отримала доходи звільнені від оподаткування не сплачує податки. Якщо казначейство висуває заперечення - нехай пошлеться на конкретні акти, Податковий кодекс не забороняє неприбутковим співпрацювати із ФОП-єдиноподатчиками, та ст.139 не встановлює обмежень віднесення на видатки таких витрат, коли неприбуткова отримує доходи, які звільнені від оподаткування
Государственная регистрация ОО
Легализация, то есть официальное признание ОО, может осуществляться путем ее регистрации или подачи уведомления о создании (ст. ст. 14,17 Закона об объединениях). Последнее выглядит как нотариально удостоверенное заявление трех (или больше) учредителей. В заявлении указывают ФИО и год рождения учредителей ОО, место постоянного жительства, название организации и местонахождение центральных уставных органов, основная цель деятельности общественной организации (п. 9 Положения № 140). Это уведомление предоставляют в орган юстиции, который фиксирует его в своих кондуитах. Но такая ОО не сможет ...
Если есть полный перечень что может одна ОО (юр.лицо) и не может другая ОО (без юр.лица)??? Можно ли собирать членские взносы, пожертвования в наличной форме, не создавая отчётов об этом? Как заключать договора аренды помещений от имени ОО (без юр.лица)?
И ещё... при подаче уведомления о создании ОО, какие отношения складываются с налоговой. Или их не будет вообще?
Легалізація шляхом повідомлення - це тільки виконання встановленого у законі "обовязку перед державою" в легалізації (оскільки легалізація є обовязковою, окрім того, встановлена у Кодексі про адміністративні правопорушення відповідальність до участь чи керівництво нелегалізованою ГО, тому це тільки для цього застосовується). Юридична особа при цьому не виникає, тому усі права та можливості де визначено "юрособа" - не для таких ГО. Але Цивільний кодекс дає достатній діапазон договорів які можуть укладатись як фізичними так і юрособами - вони є однаковими, тому у сфері приватних відносин проблем не має - такий договір оренди може укласти будь який член чи керівник такої ГО від себе із метою, яку погодять між собою орендодавець і орендар.
Легалізація шляхом повідомлення - це тільки виконання встановленого у законі "обовязку перед державою" в легалізації (оскільки легалізація є обовязковою, окрім того, встановлена у Кодексі про адміністративні правопорушення відповідальність до участь чи керівництво нелегалізованою ГО, тому це тільки для цього застосовується). Юридична особа при цьому не виникає, тому усі права та можливості де визначено "юрособа" - не для таких ГО. Але Цивільний кодекс дає достатній діапазон договорів які можуть укладатись як фізичними так і юрособами - вони є однаковими, тому у сфері приватних відносин проблем не має - такий договір оренди може укласти будь який член чи керівник такої ГО від себе із метою, яку погодять між собою орендодавець і орендар.
Легалізація шляхом повідомлення - це тільки виконання встановленого у законі "обовязку перед державою" в легалізації (оскільки легалізація є обовязковою, окрім того, встановлена у Кодексі про адміністративні правопорушення відповідальність до участь чи керівництво нелегалізованою ГО, тому це тільки для цього застосовується). Юридична особа при цьому не виникає, тому усі права та можливості де визначено "юрособа" - не для таких ГО. Але Цивільний кодекс дає достатній діапазон договорів які можуть укладатись як фізичними так і юрособами - вони є однаковими, тому у сфері приватних відносин проблем не має - такий договір оренди може укласти будь який член чи керівник такої ГО від себе із метою, яку погодять між собою орендодавець і орендар.
Щодо прав у т.з. сфері "публічних відносин" (із органами влади та посадовими особами) - загалом права визначені у ст. 20 ЗУ "Про об'єднання", те що стосується, наприклад, звернень, доступу до інформації тощо, але цей перелік нічого не важить...Тому що чиновники керуються законами, які визначають їхню компетенцію (права та обовязки), наприклад, той же доступ до інформації - в ЗУ "Про інформацію" визначено об'єднання громадян учасниками інформаційних відносин, не має обмеження на те що на такий запит не треба відповідати..Натомість наприклад, те саме представлення інтересів членів у органах влади чи суді - право не діє, бо немає механізму (наприклад, щодо суду у процесуальному законодавстві). В Постанові №996 (про громадські ради) легалізовані шляхом повідомлення ГО можуть подавати документи та бути членами громадських рад - є механізм, є можливість реалізації прав.
Щодо податкової - така ГО у податковій не реєструється, відповідно вона не є платником податків, відповідних зобовязань не виникає. Усі операції та діяльність (в питаннях оподаткування) здійснюють фізичні особи (засновники, члени). Ніхто не забороняє, наприклад, одному із них орендувати приміщення, іншому купити канцтовари чи дати свою техніку для роботи і т.п.
Доброго дня! Перш за все, дякую Вам за інформацію. В мене виникли наступні запитання. Роз"ясніть, будь ласка.
1. Чи обов"язково вже діючій громадській неприбутковій організації, якій присвоєно код неприбутковості 0006 при зміні положень статуту (завдання, цілі) без зміни положень про місцезнаходження чи найменування організації, подавати до податкових органів заяву про повторне внесення в реєстр неприбуткових? Чи розцінюватимуться такі зміни в статут як підстава для подання заяви на повторну реєстрацію?
2. Чи оподатковуватимуться членські внески неприбуткової громадської організації із кодом неприбутковості 0006 (пункт 157.3 Податкового кодексу України)?
Дякую за відповідь!
Доброго дня, Романе,
1) Відповідно до Положення http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0161-11/ed20110401 потрібно подавати заяву про внесення змін, коли змінились відомості, що вказуються у реєстраційній заяві щодо внесення даних у Реєстр неприбуткових установ та організацій. У реєстраційній заяві, як видно із форми у посиланні, немає відомостей про цілі (мету) та завдання, отож не потрібно подавати документи у разі зміни цих відомостей щодо зміни даних, що вказуються у заяві щодо реєстрації у Реєстрі неприбуткових установ та організацій.
2) Для організацій, що належать до 0006 звільняються від оподаткування доходи, визначені п.157.3 ПК: 157.3. Від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у підпункті "б" пункту 157.1 цієї статті, отримані у вигляді: коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань; пасивних доходів; коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям від ведення їх основної діяльності, з урахуванням положень пункту 157.13 цієї статті; дотацій або субсидій, отриманих із державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, у тому числі гуманітарної, допомоги, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх одержувачам згідно із законодавством з метою зниження рівня таких цін.
ДПА на запити організацій надавала різні тлумачення, але краще дотримуватись термінології Податкового кодексу для уникнення проблем і використовувати у документації формулювання, визначені ст.157.3. ПК. З повагою, Тетяна Яцків
У статуті нашого товариства прописано, що членські внески не лімітуються і приймаються у форі добровільних пожертв
Прошу дати відповідь на запитання щодо ЧЛЕНСЬКИХ ВНЕСКІВ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ:
- чи є обов'язковим для Громадської Організації прийняття "ПОЛОЖЕННЯ про вступні та членські внески громадської організації"?
(При цьому, що в Статуті по даному питанні написано лише, що члени Громадської Організації повинні здавати членські внески. І все. )
- хто саме приймає ці положення: Загальні Збори чи Правління Громадської Організації?
- чи має право голова Громадської Організації збирати та зберігати кошти Організації? Чи повинно обговорюватись та приймати офіційне (на Правлінні чи Загальних Зборах) рішення про це?
Доброго дня, Ірино. Приймати Положення не обов'язково, достатньо є положень у статуті. Це із вимог законодавства, адже ЗУ "Про об'єднання громадян" вказує, що такі норми повинні бути у статуті, але щодо обсягу чи потреби в ін. актах немає. Однак за бажанням організації такі акти можуть прийматись - тому якщо буде прийнято рішення, що воно потрібне - законодавство не забороняє. Щодо органу управління, який приймає акт - якщо у статуті не прописано, що саме той чи ін. орган управління має право його прийняти - тоді не має заборон щодо будь-якого органу, що його прийме ( з боку законодавства). Якщо говорити про логіку і довіру всередині організації - то на нашу думку, це мають приймати Загальні збори (адже вони є найвищими органом управління, вони якраз включають членів - і тому такі питання мали б визначати вони (щодо їхніх же прав та зобов'язань)
Щодо оформлення документів про факт прийому, обліку коштів організації - це вже питання фінансової дисципліни та звітності, а не внутрішнього регулювання питань діяльності організації. Переважно це керівник організації, за наявності - бухгалтер організації залежно від того як організований бухоблік на відповідному підприємству, організації, установі.
Громадська організація НЕПРИБУТКОВА.
Хочу наголосити: в Статуті написано лише, що члени Громадської Організації повинні здавати членські внески. І все. Які : вступні, членські, який розмір - НЕВІДОМО.
ТО ЧИМ керуватись в цих питаннях?
Ви кажете: "Щодо оформлення документів про факт прийому, обліку коштів організації - це вже питання фінансової дисципліни "
Яким чином відбувається ОБЛІК?
Доброго дня, колеги!
Прошу поділитися думками з наступного.
01 січня 2013 року набрав чинності Закон
України від 22.03.2012р. №4572-VI "Про громадські об'єднання".
статтею 21 Закону визначено право неприбуткової організації здійснювати підприємницьку діяльність БЕЗПОСЕРЕДНЬО, за умови, якщо про це вказано у її статуті і доходи спрямовуватимуться на реалізацію цілей (мети) такої організації.
У Податковий кодекс України жодних змін у зв'язку із набранням чинності Законом внесено не було.
Питання: Чи оподатковуватимуться доходи такої неприбуткової організації податком на прибуток підприємств? (маю на увазі вже ситуацію після зазначання у статуті вимог статті 21 Закону №4572-VI). Див пункти 157.3, 157.14, 157.15 ПКУ. Чи є ризик виключення неприбуткової громадської організації із Реєстру? І чи можна вважати таку підприємницьку діяльність ОСНОВНОЮ в розумінні 157.15 ПКУ?
Можливо, знаєте вже думку податкової (будь-якої) із цього питання? Або можете дати посилання на аналітику чи форуми. БУДУ ВЕЛЬМИ ВДЯЧНА за швидке реагування!
Приєднуюсь до попереднього запитання, воно дуже актуальне. У мене воно має таку конкретизацію: наша ГО займається театральними постановками на соціально значущі теми. Раніше розраховували на гранти й - за їх рахунок - безкоштовні виїзди до глядачів. Чи можемо тепер за певних умов продавати квитки на наші вистави?
Поки що офіційної позиції немає, не радили б уже залучати такі кошти, щоб не виникло проблем із ознакою неприбутковості. Окрім того, для того, щоб цим скористатись правом, потрібно спочатку організаціям внести і зареєструвати зміни до статутів
Питання стосовно оприбуткування членських внесків. Чи поторапляють громадські організації під дію закону "ПОЛОЖЕННЯ про ведення касових операцій у національній валюті в Україні " (ПОСТАНОВА 15.12.2004 N 637 )?
Касова дисципліна та законодавство, яке визначає ці питання, є обов’язковим для усіх юридичних осіб, які ведуть касові операції в національній валюті.
Дякую за відповідь.
Доброго дня!
Можливо, підкажете, чи дозволяє наше законодавство перереєстровувати ПП в неприбуткову організацію?
Якщо це можливо, то яким чином? Процедура?
Дякую!
Відповідно до Закону "Про громадські об'єднання" така реорганізація не передбачена. Громадські спілки можуть створюватись двома і більше юридичними особами приватного права, однак мова іде про створення нової юридичної особи.