Напевне не всі читачі порталу ГУРТ та активні користувачі Інтернету помітили відхід на той світ колись досить перспективних соціальних стартапів.Епплівський сервіс Mobil.me (сам колись користувався) загримів у дерев’яний пиріжок
30 червня 2012 рокуФото-сервіс picplz вмер сьогодні,
3 липня 2012 рокуForeca.St – пішов на той світ
1 липня 2012 року. Сервіс дозволяв здійснювати публікацію своїх планів на майбутнє, а фактично - спільне планування.
тож r.i.p.
Що вже казати про інші проекти, які тихо спочили в Бозі, і не вийшли на ІПО як фейсбук та не стали двигуном суспільного прогресу. Мабуть, цей факт дійсності (вихід фб на ІПО) свідчить про пік у розвитку та популяризації соцмереж типу веб 2.0. А далі – все за законами економіки: швидко злетів – так само швидко впав :). Хто сумнівається, нехай поцікавиться історією «доткомів» та інших циклічних економічних криз. Не здивуюсь, якщо одного дня фейсбук надішле усім користувачам листа типу «вибачте, ми закриваємось, бо у нас халепа». І мають повне право. Користувачі ж живуть там на шару, нічого не платять (хіба своїм часом), тому не можуть нічого конкретного вимагати.
Але чи означає це, що соціалізація (не треба плутати з соціалізмом) в інтернетівському варіанті приречена? Не думаю. Все таки завдяки таким соцмережам як вконтакте, фейсбук, твіттер, однокласники наші люди звикли до того, що можна будь кого дістати, написати щось, і це щось буде залайкане чи переслане ще комусь (байдуже кому).
Складно буде від цієї звички відмовитись. Недавно сам спробував перейти на інформаційну дієту – не користуватись фейсбуком протягом кількох місяців і мушу визнати – це складно. Складно, тому що звик перебувати у певній спільноті. Спільноті, яка поділяє більш-менш твої цінності. Але коли я через місяць повернувся, то зрозумів, що нічого не втратив – 99% трафіку, який з’являється у мене на стіні – це чистої води фастфуд, і якщо все це читати, то не залишиться часу на здорову їжу і нормальне життя. Але навіть, якщо і їсти після цього здорову їжу, то вона вже мені нічим не допоможе…Крім того, когнітивна спроможність перетравлювати якісно інформацію, перетворюючи її у свідомі рішення, все таки обмежена.
Не знаю як кому, але мені б хотілось належати одночасно до спільноти однодумців (навіть віртуальної), яка тобі ціннісно близька, і споживати (на скільки це взагалі можливо у нашій країні) якісну інформаційну їжу.
А Вам?***
У рамках
Кримської весни розвитку частина учасників в межах однієї сесії запропонували ГУРТу розробити програму лояльності, яка б стимулювала і мотивувала талановитих та здібних авторів публікувати на порталі ГУРТ цікаві, змістовні та оригінальні матеріали, які б знаходили свій відголос у серцях читачів.
Перелік ідеологів програми лояльності ГУРТа можна знайти в одному з проектів, який зафіксований у
Книзі відкритого простору. Свою обіцянку – опублікувати блогозапис як старт розробки цієї програми, хоч з затримкою, але виконую. Запрошую ініціаторів до включення та обговорення цієї ініціативи.
Маю особливу надію почути думки/рефлексії/запитання/ тих, хто свого часу наважився і почав куховарити у нас на порталі, створювати цікавий і якісний контент, але кудись зник ).
Коментарі
"..когнітивна спроможність перетравлювати якісно інформацію, перетворюючи її у свідомі рішення.."
Гарно викладаєш!
Це такий стьоб?
Олексію, дякую за зворотній звязок!
Та ні :)) Якби було б не гарно, то чи привернуло би увагу .. Я теж дотримуюсь думки, що телебачення та усілякий спам в інтернеті емоційно зашлаковує людину .. тому Я ЗА ЗДОРОВУ ЇЖУ!
Дякую, Тарасе, за "провокаційний" пост :) Як на мене, то розвиток нішевих ресурсів або "спільнот однодумців, які тобі ціннісно близькі" зараз гальмується саме орієнтацію на success story такого монстра як ФБ. В спільноті, де присутні всі, навдряд може продукуватися slow food. Тому й прагнення стати "ФБ для ... ", тобто нішевою соціальною мережею по аналогії з ФБ, на мою думку, цілком природньо профанізує контент, який інформує про факти, однак, на жаль, не створює "якісної інформаційної їжі"
Запитання. "Вегітаріанська" ілюстрація до посту - невипадкова? Якщо так, тоді чому з інформаційного меню виключено м'ясні "продукти"? :)
Ліліє, радий знову бачити Вас у наші блогоспільноті! Напевне, коли писав цей пост, то думав про овочі і фрукти - все таки літо на дворі, на городі їх має бути багато і поки ціни на них низькі треба скористатись моментом :). Якщо під мясом як інформаційним продуктом мається на увазі: кримінал, скандали, сенсації етс в третьому секторі, то чом би й ні - в розумних дозах :)))
Так, коли писала про "м'ясо", то мала на увазі негативне, тільки не таке страшне (кримінал, скандали та ін.). Більше уявляла інфу з розряду самокритики третього сектору, яка, до речі, є на порталі.
Я теж за "здорову їжу" - і в інформаційному просторі, і в спілкуванні, і в житті загалом. Як на мене, Тарасе, Ви піднімаєте проблемні питання про дійсно актуальні речі.
Я ж казав :). І це перші кроки. Ставка тільки фейсбук може бути небезпечною: http://ru.euronews.com/2012/07/27/facebook-shares-tumble-after-revenue-growth-stalls
Став на себе :)
Дозвольте, Тарасе, з Вами не погодитися. Віртуальний майданчик однодумців (="єдиний казан") ніколи не замінить соціальної мережі. Спроб активізувати громадянське суспільство навколо професійного ресурсу було більш ніж достатньо, але вони успішно помирали і продовжують помирати. Перевага соцмережі полягає в тому, що користувачі мають змогу з різною аудиторією спілкуватися на різні теми: хочу - спілкуюся на політичні теми, хочу - про громадську активність, а хочу - філософствую про життя-буття. І все це - на одному ресурсі з можливо абсолютно незнайомими між собою людьми. Безперечно, ФБ чи інша соцмережа в певний час втратить свою актуальність. Але їм на зміну прийде щось новітніше і ще більш зручніше й цікавіше. Намагання реанімувати веб 2.0 марне. Це - як із друкованими ЗМІ: вони поки-що є і задовольняють потреби певної аудиторії, але це явно не майбутнє